/ Forside / Interesser / Fritid / Knallert / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Knallert
#NavnPoint
pallebhan.. 109279
Jon 13755
NoShyGuy 12369
Sunowich 7245
rpje 6490
scootergr.. 5859
masteraug.. 4691
Japse 3488
3773 3416
10  dova 3104
Så skete det! jeg blev stoppet af strømern~
Fra : Allan Nielsen


Dato : 22-08-01 12:14

Man drejer til højre i et kryds, og skimter så den blå vogn bagude! Shit!
nå, men der er jo ikke meget andet at gøre, end at køre ind til siden. Der
var en meget lille mulighed for at stikke af, men da min Jog kun kører 46-47
km/t med et lidt sløv optræk, undlod jeg selvfølgelig at prøve på det. Hvad
ville der ske, hvis de fangede mig efter et "flugtforsøg"? kan de give bøde
for det?
Jeg havde ingen hjelm på, hvilket nok var grunden til, at de stoppede mig.
Kortet og forsikringen lå der hjemme, så der blev rigtigt skrevet noget ned.
Men det mest mærkelige ved det var, at de slet ikke spurgte om der var lavet
noget ved knallerten. Det eneste der er lavet, er at ringen er pillet ud.
Men det var måske fordi han ikke kunne se nogen tunudstødning, eller hva?
Jeg mener, jeg kunne jo nok have haft større cylinder og studs på, uden at
skifte udstødningen. Men det virkede som om, at de IKKE havde ret meget
forstand på kanllerter, de vidste ikke engang hvor registreringsnummeret sad
på den. Hvis de nu havde spurgt om der var lavet noget ved den, hvad skulle
jeg så sige? "i kan jo finde jeres værktøj frem, og undersøge det?!" . Jeg
tror ikke de havde særligt meget lyst til det!

Mvh Allan



 
 
Deaster (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 22-08-01 13:15



"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:9m044n$702$1@news.cybercity.dk...
> Man drejer til højre i et kryds, og skimter så den blå vogn bagude! Shit!
> nå, men der er jo ikke meget andet at gøre, end at køre ind til siden. Der
> var en meget lille mulighed for at stikke af, men da min Jog kun kører
46-47

Så er den jo ikke ulovlig.

> km/t med et lidt sløv optræk, undlod jeg selvfølgelig at prøve på det.
Hvad
> ville der ske, hvis de fangede mig efter et "flugtforsøg"? kan de give
bøde
> for det?
> Jeg havde ingen hjelm på, hvilket nok var grunden til, at de stoppede mig.
> Kortet og forsikringen lå der hjemme, så der blev rigtigt skrevet noget
ned.
> Men det mest mærkelige ved det var, at de slet ikke spurgte om der var
lavet
> noget ved knallerten. Det eneste der er lavet, er at ringen er pillet ud.
> Men det var måske fordi han ikke kunne se nogen tunudstødning, eller hva?
> Jeg mener, jeg kunne jo nok have haft større cylinder og studs på, uden at
> skifte udstødningen. Men det virkede som om, at de IKKE havde ret meget
> forstand på kanllerter, de vidste ikke engang hvor registreringsnummeret
sad

Øhhh, kunne de ikke se din nummerplade ??


--
Mvh
Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk


> på den. Hvis de nu havde spurgt om der var lavet noget ved den, hvad
skulle
> jeg så sige? "i kan jo finde jeres værktøj frem, og undersøge det?!" . Jeg
> tror ikke de havde særligt meget lyst til det!
>
> Mvh Allan
>
>



RpR (22-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 22-08-01 13:55

> Så er den jo ikke ulovlig.

jo, en ikke registreringspligtig knallert må højest køre 30km/t, og det er
ejeren ansvar at den gør det.

> Øhhh, kunne de ikke se din nummerplade ??

Sidder kun monteret på en rigestreringspligtig knallert, altså 45km/t
knallerter.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Deaster (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 23-08-01 08:13



"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:3b83abdc$0$9140$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Så er den jo ikke ulovlig.
>
> jo, en ikke registreringspligtig knallert må højest køre 30km/t, og det er
> ejeren ansvar at den gør det.
>

Jep.

> > Øhhh, kunne de ikke se din nummerplade ??
>
> Sidder kun monteret på en rigestreringspligtig knallert, altså 45km/t
> knallerter.
>

Øhhh nu skrev han jo at politiet ikke kunne finde registreringsnummeret, og
så må man jo gå ud fra at det er en knallert 45, da en 30'er jo ikke har
noget registreringsnummer.

--
Mvh
Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk


> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!
> http://www.mopedgallery.com
> FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
> ICQ: 19284098
> "4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
> --
>
>



DWM (23-08-2001)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 23-08-01 09:36

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9m2afn$av8$1@sunsite.dk...
> Øhhh nu skrev han jo at politiet ikke kunne finde registreringsnummeret, og
> så må man jo gå ud fra at det er en knallert 45, da en 30'er jo ikke har
> noget registreringsnummer.

Mon ikke han mener stelnummer.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress


Deaster (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 23-08-01 10:03



"DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
news:9m2f9k$me9$1@sunsite.dk...
> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:9m2afn$av8$1@sunsite.dk...
> > Øhhh nu skrev han jo at politiet ikke kunne finde registreringsnummeret,
og
> > så må man jo gå ud fra at det er en knallert 45, da en 30'er jo ikke har
> > noget registreringsnummer.
>
> Mon ikke han mener stelnummer.

Aner det ikke, det kan da godt være.

--
Mvh
Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk


> --
> Med Venlig Hilsen / Best Regards
> Kenneth Iversen
>
> PS: No it´s not a valid emailaddress
>



DWM (23-08-2001)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 23-08-01 11:10

"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9m2guk$qh4$1@sunsite.dk...
> Aner det ikke, det kan da godt være.

Det vil jeg næsten tro for ellers havde de nok bare spurgt hvor
nummerpladen var :)
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress


Deaster (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Deaster


Dato : 23-08-01 11:59



"DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
news:9m2kqa$67h$1@sunsite.dk...
> "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:9m2guk$qh4$1@sunsite.dk...
> > Aner det ikke, det kan da godt være.
>
> Det vil jeg næsten tro for ellers havde de nok bare spurgt hvor
> nummerpladen var :)
> --

Naaaeeh, det er jo polititet så man ved aldrig


--
Mvh
Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk


> Med Venlig Hilsen / Best Regards
> Kenneth Iversen
>
> PS: No it´s not a valid emailaddress
>



Allan Nielsen (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan Nielsen


Dato : 23-08-01 21:25

Jo, i har ret, jeg mente selvfølgelig stelnummeret!

Ellers mange tak for alle svarene

Mvh allan
"Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:9m2nne$d14$1@sunsite.dk...
>
>
> "DWM" <no.email.address@for.you.duh> skrev i en meddelelse
> news:9m2kqa$67h$1@sunsite.dk...
> > "Deaster" <frankatnasa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> > news:9m2guk$qh4$1@sunsite.dk...
> > > Aner det ikke, det kan da godt være.
> >
> > Det vil jeg næsten tro for ellers havde de nok bare spurgt hvor
> > nummerpladen var :)
> > --
>
> Naaaeeh, det er jo polititet så man ved aldrig
>
>
> --
> Mvh
> Jesper (Deaster)
> Stop idioterne:
> www.stopcopydan.dk
>
>
> > Med Venlig Hilsen / Best Regards
> > Kenneth Iversen
> >
> > PS: No it´s not a valid emailaddress
> >
>
>



RpR (22-08-2001)
Kommentar
Fra : RpR


Dato : 22-08-01 13:59

> Man drejer til højre i et kryds, og skimter så den blå vogn bagude! Shit!
> nå, men der er jo ikke meget andet at gøre, end at køre ind til siden. Der
> var en meget lille mulighed for at stikke af, men da min Jog kun kører
46-47
> km/t med et lidt sløv optræk, undlod jeg selvfølgelig at prøve på det.
Hvad
> ville der ske, hvis de fangede mig efter et "flugtforsøg"? kan de give
bøde
> for det?

Teoretisk set kunne de godt give bøder for det, ihvertfald hvis du kører
videre når de har blink og sirene igang eller har stukket slikkepinden ud.
Før har du ikke pligt til at stoppe.

> Jeg havde ingen hjelm på, hvilket nok var grunden til, at de stoppede mig.

Dumt gjort.

> Kortet og forsikringen lå der hjemme, så der blev rigtigt skrevet noget
ned.

Det var de første 1000,-

> Men det mest mærkelige ved det var, at de slet ikke spurgte om der var
lavet
> noget ved knallerten. Det eneste der er lavet, er at ringen er pillet ud.
> Men det var måske fordi han ikke kunne se nogen tunudstødning, eller hva?
> Jeg mener, jeg kunne jo nok have haft større cylinder og studs på, uden at
> skifte udstødningen. Men det virkede som om, at de IKKE havde ret meget
> forstand på kanllerter, de vidste ikke engang hvor registreringsnummeret
sad
> på den. Hvis de nu havde spurgt om der var lavet noget ved den, hvad
skulle
> jeg så sige? "i kan jo finde jeres værktøj frem, og undersøge det?!" . Jeg
> tror ikke de havde særligt meget lyst til det!

Tror ikke den har larmet nok =)
Men hvis de er i tvivl om der er blevet pillet i den kan der ske 4 ting:
1. De beder dig skille den ad på stedet og stikke dem de ulovlige dele.
2. De gider ikke bøvle med det eller ud nægter at skille den ad, så henter
Falck den og den kommer på synshallen. Dyrt.
3. Du får lov at trække hjem, gøre den lovlig og så forevise den næste dag
på stationen.
4. De gider slet ikke bøvle med det og gider dig kun bøde for at køre uden
hjelm og ikke have pap og forsikring med. 1500,- som så bliver nedsat hvis
du er studerende eller går i folkeskole.

--

- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
FTP at rpr.darktech.org (PASV and Proxys won't work)
ICQ: 19284098
"4 hjul og 4 takt er 2 for mange"
--



Allan Nielsen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Allan Nielsen


Dato : 22-08-01 14:35

> 4. De gider slet ikke bøvle med det og gider dig kun bøde for at køre uden
> hjelm og ikke have pap og forsikring med. 1500,- som så bliver nedsat hvis
> du er studerende eller går i folkeskole.

Hvor meget bliver det cirka når man er studerende?

mange tak for svarene

mvh Allan



Morten Christensen (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Morten Christensen


Dato : 22-08-01 15:33

halv pris...

--
Hilsen Morten Christensen
"Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev i en meddelelse
news:9m0ccm$k90$1@news.cybercity.dk...
> > 4. De gider slet ikke bøvle med det og gider dig kun bøde for at køre
uden
> > hjelm og ikke have pap og forsikring med. 1500,- som så bliver nedsat
hvis
> > du er studerende eller går i folkeskole.
>
> Hvor meget bliver det cirka når man er studerende?
>
> mange tak for svarene
>
> mvh Allan
>
>



Klaus (22-08-2001)
Kommentar
Fra : Klaus


Dato : 22-08-01 18:09

Det har ikke noget at gøre med om man er studerende eller ej. Man kan få
nedsat bøden 50% (jeg mener dog at mindste betalingen er 300 kr.), hvis man
har en årlig indkomst under, ja jeg mener det er omkring 100.000 kr., men
jeg kender ikke der præcise beløb!

At studerende så er under denne kategori er så noget helt andet, for man kan
da godt tjene under dette selvom man ikke er studerende!




"Morten Christensen" <m-astrup@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b83c2b8$0$259$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> halv pris...
>
> --
> Hilsen Morten Christensen
> "Allan Nielsen" <allan@computer.dk> skrev i en meddelelse
> news:9m0ccm$k90$1@news.cybercity.dk...
> > > 4. De gider slet ikke bøvle med det og gider dig kun bøde for at køre
> uden
> > > hjelm og ikke have pap og forsikring med. 1500,- som så bliver nedsat
> hvis
> > > du er studerende eller går i folkeskole.
> >
> > Hvor meget bliver det cirka når man er studerende?
> >
> > mange tak for svarene
> >
> > mvh Allan
> >
> >
>
>



Rasmus Færch (23-08-2001)
Kommentar
Fra : Rasmus Færch


Dato : 23-08-01 04:57

Hvad snakker du om, det har sgu altid været sådan at hvis man er studerende
eller på anden måde under uddannelse så får man halveret sin bøde. Jeg har
6-8 beviser, så jeg tror jeg ved noget om det.
Mvh Rasmus

> Det har ikke noget at gøre med om man er studerende eller ej. Man kan få
> nedsat bøden 50% (jeg mener dog at mindste betalingen er 300 kr.), hvis
man
> har en årlig indkomst under, ja jeg mener det er omkring 100.000 kr., men
> jeg kender ikke der præcise beløb!
>
> At studerende så er under denne kategori er så noget helt andet, for man
kan
> da godt tjene under dette selvom man ikke er studerende!




DWM (23-08-2001)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 23-08-01 06:08

"Rasmus Færch" <998@sex.dk> skrev i en meddelelse
news:9m1ut6$40m$1@news.cybercity.dk...
> Hvad snakker du om, det har sgu altid været sådan at hvis man er studerende
> eller på anden måde under uddannelse så får man halveret sin bøde. Jeg har
> 6-8 beviser, så jeg tror jeg ved noget om det.

Og du tjente mere end 100.000 om året?
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress


Michael Jensen (24-08-2001)
Kommentar
Fra : Michael Jensen


Dato : 24-08-01 12:03


"Rasmus Færch" <998@sex.dk> skrev i en meddelelse
news:9m1ut6$40m$1@news.cybercity.dk...
> Hvad snakker du om, det har sgu altid været sådan at hvis man er
studerende
> eller på anden måde under uddannelse så får man halveret sin bøde. Jeg har
> 6-8 beviser, så jeg tror jeg ved noget om det.
> Mvh Rasmus
>

Læs dog hvad manden skriver for fanden!!

Han skriver at det ikke KUN er STUDERENDE!!! Der kan få nedsat deres bøder,
men også andre personer, som har en årlig indkomst på under ca. 100.000

Mvh.

Michael J.



DWM (24-08-2001)
Kommentar
Fra : DWM


Dato : 24-08-01 12:33

"Michael Jensen" <michael-j@FJERNDETTEcool.dk> skrev i en meddelelse
news:9m5c6b$2fte$1@news.cybercity.dk...
> Læs dog hvad manden skriver for fanden!!
>
> Han skriver at det ikke KUN er STUDERENDE!!! Der kan få nedsat deres bøder,
> men også andre personer, som har en årlig indkomst på under ca. 100.000

Nej han skrev at det ikke havde noget at gøre med om man er student
eller ej men at det er indkomstbestemt.
--
Med Venlig Hilsen / Best Regards
Kenneth Iversen

PS: No it´s not a valid emailaddress


Stumpo (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Stumpo


Dato : 12-03-03 17:01

Hej Allan.

Lige et godt råd!!
Der bliver ikke givet bøder, for at prøve at slippe væk, så der er
absolut ingen grund til at stoppe, når man ser den skide vogn, med blink
på taget... :)
Jeg har kørt fra dem mange gange. Jeg er kun 15, og kører på en gammel
ciao, som med held kommer op på 50 km/t, så det viser lidt om, hvor let
det er at slippe fra policen!!!! ;)

Så bare prøv at sik af, det er det bedste, og ikke ret svært.
Men husk nu at tænk jer lidt om hvor i kører hen. Kør ind på små stier.

ps. Hvis det er en hundepatrulje, så er der jo en risiko for, at de
slipper bæsterne løs!!

:) :) :) :)

Nå, men det var bare lidt fra mine erfaringer!
Hilsen Stumpo!§

--
Leveret af:
http://www.kandu.dk/
"Vejen til en hurtig løsning"


Martin L. Johansen (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Martin L. Johansen


Dato : 12-03-03 17:15

Stumpo wrote:

> Hej Allan.

Jeg hedder sq ikke Allan.

> Der bliver ikke givet bøder, for at prøve at slippe væk, så der er
> absolut ingen grund til at stoppe, når man ser den skide vogn, med blink
> på taget... :)

Det kunne jo være det havde noget vigtigt at fortælle dig?

> Jeg har kørt fra dem mange gange. Jeg er kun 15, og kører på en gammel

Det ses... :-/

> ps. Hvis det er en hundepatrulje, så er der jo en risiko for, at de
> slipper bæsterne løs!!

Så kan du lære det.

Jeg troede vi langt om længe var sluppet af med Kandu.dk-indlæg fra
pupertære knægte, men jeg tager nok fejl :-/

--
Martin L. Johansen

Michael Kirkegaard (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Kirkegaard


Dato : 12-03-03 18:38


>
> Så bare prøv at sik af, det er det bedste, og ikke ret svært.
> Men husk nu at tænk jer lidt om hvor i kører hen. Kør ind på små stier.
>
> ps. Hvis det er en hundepatrulje, så er der jo en risiko for, at de
> slipper bæsterne løs!!
>
Hej stump
Stik du bare af, men husk...
Hvis du nogensinde kører ind i mig eller min familie på stierne, ville du
ønske, at der var noget politi i nærheden.




Anders Sune Jensen (15-03-2003)
Kommentar
Fra : Anders Sune Jensen


Dato : 15-03-03 12:03

> Hej stump
> Stik du bare af, men husk...
> Hvis du nogensinde kører ind i mig eller min familie på stierne, ville du
> ønske, at der var noget politi i nærheden.
>
>
>

Enig!!!!!

Og han er vel et eksempel på at det er en god ide at politiet bærer
håndvåben..........


Anders der HADER knallert 30 med 200 i timen på cykelstier og alle andre
steder.



Calle. (12-03-2003)
Kommentar
Fra : Calle.


Dato : 12-03-03 23:33

Stumpo wrote:
> Hej Allan.
>
> Lige et godt råd!!
> Der bliver ikke givet bøder, for at prøve at slippe væk, så der er
> absolut ingen grund til at stoppe, når man ser den skide vogn, med
> blink på taget... :)
> Jeg har kørt fra dem mange gange. Jeg er kun 15, og kører på en gammel
> ciao, som med held kommer op på 50 km/t, så det viser lidt om, hvor
> let det er at slippe fra policen!!!! ;)
>
Nej men du morer sig sikkert over at du gider prøve, den regner du jo
som en der bare er ordentlig justeret (læs: 50 kan næsten alle lovlige
knallerter køre hvis den er ordentligt trimmet ind)

--
Automatik Mekaniker
Calle



Michael Frederiksen (16-03-2003)
Kommentar
Fra : Michael Frederiksen


Dato : 16-03-03 16:33


"Stumpo" <Stumpo.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:3e6f5a0e$0$148$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Hej Allan.
>
> Lige et godt råd!!
> Der bliver ikke givet bøder, for at prøve at slippe væk, så der er
> absolut ingen grund til at stoppe, når man ser den skide vogn, med blink
> på taget... :)
> Jeg har kørt fra dem mange gange. Jeg er kun 15, og kører på en gammel
> ciao, som med held kommer op på 50 km/t, så det viser lidt om, hvor let
> det er at slippe fra policen!!!! ;)
>
> Så bare prøv at sik af, det er det bedste, og ikke ret svært.
> Men husk nu at tænk jer lidt om hvor i kører hen. Kør ind på små stier.
>
> ps. Hvis det er en hundepatrulje, så er der jo en risiko for, at de
> slipper bæsterne løs!!
>
> :) :) :) :)
>
> Nå, men det var bare lidt fra mine erfaringer!
> Hilsen Stumpo!§

Du er en af de typer der skulle have en flad og sparkes i seng af din far..
det var da helt vildt hva ungsommen bedriver nu til dags...


--
Mvh Michael Frederiksen
Golf 2 - 1,6



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408532
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste