Softwarechoice, er nogen der har købt ?
Fra : Knud

Dato : 22-08-01 11:28

Hej er der nogen der købt <subj> og hvis hvor henne og pris.

Mvh.

Knud

Fra : Jan Hvilsted

Dato : 27-08-01 20:42

Jehg har ikke selv købt softwarechoise, men her er hvad jeg har set.
Du kan finde priser hos Mensys i Holland (som også sælger subscriptions)
på engelsk, tysk og hollandsk software choise , hvis du ønsker danske
priser, så skal du nok
kontakte en IBM partner her i landet. Prisen hos Mensys ligger på 272$
så vidt jeg husker.

Jan

Fra : Knud

Dato : 28-08-01 07:15

Tak, jeg havde også fundet den på Mensys.
Jeg synes det er lidt af et dilema at vælge mellem eCS og SWC.
SWC dækker for 2 år og giver adgang updates såsom SDD grafik
driver,java etc.
eCS giver en ny version af tingene nu, 1 gang!

Knud

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-08-01 15:36

On Tue, 28 Aug 2001 08:15:12 +0200, Knud wrote:

> [...]
>SWC dækker for 2 år og giver adgang updates såsom SDD grafik
>driver,java etc.
>eCS giver en ny version af tingene nu, 1 gang!

Ja, det er ikke rart.....Man kan så trøste sig med at ligemeget
hvilken af dem man køber så ryger der kroner i IBM's slunkne
pengekasse Det er skisme lidt af et dilemma....er altid
blevet behandlet godt af IBM (har aldrig henvendt mig...måske
det har noget med sagen at gøre)....det er shu næsten lidt som
en moderbinding

Det der afgjorde sagen for mig var de medbundlede programmer
(Smartsuite 1.6 og Norman Antivirus)...Nogle af de andre småting
som Styler/2 og SDD/2 var jeg allerede i besiddelse af...og
WiseMachine var ej heller det helt store salgsargument, og er
ikke blevet det siden (kan godt se det geniale hvis man er ays
adm på et LAN, men ikke som standalone)....ligeledes var jeg
ganske tilfreds med den gamle install frontend, som jeg ikke
fatter at folk har set så meget ned på....BeOS er IMO det eneste
OS med en installer der virkelig rykker....SSI's entusiasme og
det at det endelig var lykkedes nogen udenfor IBM selv at få
sådanne rettigheder...og ikke mindst TM's flamewars var et
yderligere argument for at gp eCS.

Jeg må så sige at installeren ikke helt holder
vand.....Installationsprogrammet er et VXREXX værk, der kalder
IBM's install værktøjer...hvilket betyder at der er en overgang
eller to der er lidt småhullet...fx retur fra TCP/IP config,
hvor man skal klikke cancel og ikke ok, da installeren ellers
rebooter....hvis man som jeg ikke altid er så tålmodig at læse
vejledningen kan der gå en ting eller to galt...den er kort sagt
ikke idiotsikker.....det er så en kanon genial ide at installere
en minimums installations på en RAM-disk og køre fase 1
installationen herfra...

Ligeledes er det lidt skummelt at man skal have et floppy-drev,
selv når man booter fra CD....Hvis IBMFLPY1 ikke finder et
floppydrev går den tihvertifald i kage hos mig og et LS120 kunne
åbenbart ikke kvalificere...så jeg måtte købe mig et floppy-drev

Men jeg har ikke fortrudt at jeg har kastet mig over eCS...det
er ret ufatteligt at man med så få midler kan få en så stor
effekt ud af det. Det er en ret smuk overhaling som PMShell har
fået

Vel en enkelt kommentar fra MIG!

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
640K ought to be enough for anybody. - Bill Gates, 1981

Fra : Bent Nielsen

Dato : 28-08-01 19:58

Peter Jespersen skrev:

> On Tue, 28 Aug 2001 08:15:12 +0200, Knud wrote:
> ganske tilfreds med den gamle install frontend, som jeg ikke
> fatter at folk har set så meget ned på....BeOS er IMO det eneste
> OS med en installer der virkelig rykker.

Jeg synes nu at QNX 6.1 er den der gør det bedst 1-2 minuter ved install
fra cd-rom boot og den er virkelig PNP ved alle boot.

Der er nu java og Opera til den også, saa den er måske ved at være en
det kan bruges.

BN

Fra : Peter Jespersen

Dato : 28-08-01 23:57

On Tue, 28 Aug 2001 19:58:15 +0100, Bent Nielsen wrote:

>Jeg synes nu at QNX 6.1 er den der gør det bedst 1-2 minuter ved install
>fra cd-rom boot og den er virkelig PNP ved alle boot.

OK den har jeg ikke været i nærheden af.....

>Der er nu java og Opera til den også, saa den er måske ved at være en
>det kan bruges.

Glem ikke Papyrus Office

Live long and prosper...
Peter Jespersen, Team OS/2 Denmark
flywheel@worldonline.dk
http://www.worldonline.dk/~flywheel/
It takes a big man to cry, but it takes a bigger man to laugh at that man.

Fra : Allan

Dato : 28-08-01 22:03

On Tue, 28 Aug 2001 12:36:28 UTC, "Peter Jespersen" <flywheel@worldonline.dk> wrote:

> Det der afgjorde sagen for mig var de medbundlede programmer
> (Smartsuite 1.6 og Norman Antivirus)...

Norman er kun med i en begrænset version - og så er det endda en beta, som
ikke falder heldigt ud alle steder.
Smartsuite er dog unægteligt pengene værd, hvis det er hvad man har brug for.

> WiseMachine var ej heller det helt store salgsargument, og er
> ikke blevet det siden (kan godt se det geniale hvis man er ays
> adm på et LAN, men ikke som standalone)

Jeg tror ikke, man fik det færdigt. Ideen er vist fin nok, men man fik aldrig
færdiggjort
alle de apps, som det burde have kunnet håndtere fra starten.
Jeg tror det er noget man vil fokusere meget mere på at få i orden i næste version.

>....ligeledes var jeg
> ganske tilfreds med den gamle install frontend, som jeg ikke
> fatter at folk har set så meget ned på

Jeg tror mange har været udsat for mange besynderlige fejl med den - og IBM har
aldrig ofret meget energi på at få den i orden.
Prøvede en gang at installere en Warp4 fra en CD der var læsefejl fra. I heldige
tilfælde fik man en crash/sysxxxx fejl i hovedet; i andre blot en installation, der
gik
i stå.
I ingen tilfælde var det muligt at få en brugbar fejlmeddelse - eller i øvrigt at få
en
brugbar installation ud af det - selvom det dog burde kunne lade sig gøre blot
at undgå den enkelte defekte komponent.
( Faktisk var dette i et enkelt tilfælde blot de extra bitmaps )

> SSI's entusiasme og
> det at det endelig var lykkedes nogen udenfor IBM selv at få
> sådanne rettigheder...og ikke mindst TM's flamewars var et
> yderligere argument for at gp eCS.

Helt enig - og det ser bestemt ikke ud til, at SSI's entusiasme stopper.

> [...]
> rebooter....hvis man som jeg ikke altid er så tålmodig at læse
> vejledningen kan der gå en ting eller to galt...den er kort sagt

Jeg er principielt helt enig med dig - men det er SSI folkene nok osse.
Det var nok det bedste de kunne nå at gøre i denne situation.
For folk der har installeret OS/2's tilsvarende komponenter før, tror jeg
dog ikke, at der er det store problem. Jeg læste kun hjælpen til disse
punkter, fordi jeg umiddelbart ville trykke 'cancel' (og det er da lidt underligt);
men hjælpen sagde så, at jeg havde ret

> det er så en kanon genial ide at installere
> en minimums installations på en RAM-disk og køre fase 1
> installationen herfra...

Jeps - og den ender nok osse med at blive en imponerende sag 'næste gang'.

> [...]
> floppydrev går den tihvertifald i kage hos mig og et LS120 kunne
> åbenbart ikke kvalificere...så jeg måtte købe mig et floppy-drev

Det lyder godt nok mystisk - men CD-boot metoden gør jo godt nok, at man
simulerer en floppy (og dermed tvinger andre floppy'er til at skifte betegnelse).
Måske har IBM i denne sammenhæng glemt at tage højde for, at 'dem man skifter
slet ikke behøver at være der' ?

> [...]
> er ret ufatteligt at man med så få midler kan få en så stor
> effekt ud af det. Det er en ret smuk overhaling som PMShell har

Ja - og jeg tror man på sigt nok skiller sig mere og mere ud fra IBM's version,
simpelthen for at forbedre væsentligt på de ting, hvor IBM aldrig gjorde det
'godt nok'.

--
Allan.

It is better to close your mouth, and look like a fool,
than to open it, and remove all doubt.

Fra : Allan

Dato : 28-08-01 18:05

On Tue, 28 Aug 2001 06:15:12 UTC, Knud <knud_ch@post1.tele.dk> wrote:

> Tak, jeg havde også fundet den på Mensys.
> Jeg synes det er lidt af et dilema at vælge mellem eCS og SWC.

En SWC upgrade = $272
En eCS upgrade = $139

> SWC dækker for 2 år

Upgradeprotection til eCS $69/år. Efter 2 år er det altså samme pris.

> og giver adgang updates såsom SDD grafik driver,java etc.

Fixpacks koster ikke noget, hverken hos SWC eller eCS.
Det du nævner er ikke andet end bugfixes.
Jeg har da i hvert fald ikke hørt om, at der skulle være nyere versioner af Java
eller lign på vej.
Desuden includerer eCS-UP osse SWC features.

> eCS giver en ny version af tingene nu, 1 gang!

.... men betaler du det samme som for SWC, får du de samme ting, lige så længe....
...måske lige bortset fra, at til SWC får du intet af det, som kommer til eCS, og det
er ligesom
hos eCS, at alle de nye spændende tiltag sker for tiden.

Jeg var i hvert fald aldrig i tvivl....

Fra : Knud

Dato : 28-08-01 20:59

Du har ihvertfald ret i dit regnestykke.
Det vil koste ca. det samme over 2 år.

Men...

Hvad med SDD SE, den ligger på SWC og bugfixes eller ej, der er kommet
en ny ver. (7.0X ) med 3-6 mdr mellemrum.

Hvad med Netscape 6 ( mozilla ) fra IBM

Knud

Fra : Allan

Dato : 28-08-01 21:30

On Tue, 28 Aug 2001 19:59:20 UTC, Knud <knud-ch@post1.tele.dk> wrote:

> Du har ihvertfald ret i dit regnestykke.
> Det vil koste ca. det samme over 2 år.

Så er vi da enige

> Men...
>
> Hvad med SDD SE,

SDD SE er inkluderet i eCS 1.0 - den ligger på CD'en, og kan installeres direkte
under installation af eCS.

>den ligger på SWC og bugfixes eller ej, der er kommet en ny ver. (7.0X ) med 3-6 mdr
mellemrum.

Det er det jeg kalder bugfixes (a.aX). Jeg vil formode det hører under sådanne - dvs
kan
downloades fra eComStation.com.
Anyway - personligt har jeg selv for længst købt SDD pro; IMHO en god investering.
(og på sigt bliver der nok væsentligt større forskelle på de 2 produkter).

> Hvad med Netscape 6 ( mozilla ) fra IBM

Det er IBM (eller rettere Mike Kaply), er der 'ansvarlig' for Warpzilla (altså den
fri version),
så det giver vel næsten sig selv, at den fri version får de samme features (licensen
til Mozilla
kræver det vist faktisk). I hvert fald har Mike faktisk frigivet alt det extra
sourcekode, som er blevet
lavet til browseren internt i IBM. Det vil du kunne læse i Mozillas os2 gruppe.
Derudover har han flere gange uploadet IBM's versioner på Mozilla's ftp-server.
Slutteligt - IBM-browseren er includeret i eCS-UP, så køber man dette tillæg ($69),
får man
selvfølgeligt direkte adgang til den.
( Det kan du se på http://www.serenity-systems.com ).

Fra : Knud Berggreen

Dato : 28-08-01 19:25

In <YEdw17zDmnZd-pn2-dvC9mjQdsPXW@ip22zz>, on 08/28/2001
at 07:04 PM, allan2@warpspeed.dyndns.dk (Allan) said:

>En SWC upgrade = $272
>En eCS upgrade = $139

Hov, når i snakker om eCS så behøver i da ikke kigge hos Mensys. Se
istedet hos mig

http://www.berggreen.dk/dk/p_ecomstation.htm

Hilsen/Regards
Knud

Member of Team OS/2 Denmark

--
Scandinavian OS/2 Shareware Registration: http://www.berggreen.dk/
Team OS/2 Danmark: Links, tips, tilmelding på http://www.teamos2.dk/

Fra : Allan

Dato : 28-08-01 22:48

On Tue, 28 Aug 2001 18:24:46 UTC, kub@mobilixnet.dk (Knud Berggreen) wrote:

> Hov, når i snakker om eCS så behøver i da ikke kigge hos Mensys. Se
> istedet hos mig
>
> http://www.berggreen.dk/dk/p_ecomstation.htm

Ikke et ondt ord om dig, Knud, jeg har jo selv købt min eCS hos dig; men det er
altså nemmest at lave sammenligne $ med $ i stedet for Kr

Fra : Knud

Dato : 29-08-01 06:58

Ta det roligt !

Hvis jeg ordrer eCS bliver det ikke hos Mensys.

Knud