Pasning
Fra : Michael Petersen

Dato : 21-08-01 18:33

Hej

Vi er et ungt førstegangs forældre der snart skal havde vores lille pige
passet og vi er igang med at undersøge mulighederne. Vi er kommet til
punktet "ung pige i huset" eller fritvalgsordning og vi vil meget gerne høre
om der nogle har erfaringer med disse områder.

På forhånd tak.

Michael og Jeanette

Fra : Michael S. Jensen

Dato : 21-08-01 18:57

Jeg ved ikke hvad frivalgsordningen er, men vi fik vorea datter passet i
privat børnepasningen under Københavns Kommune. det fungerer på den måde at
man selv skal finde en egnet børnepasser. Søg på ordet børnepasser på
internettet/ brug AF/ avisannonce.Det var faktisk det sværeste, at finde en
egnet person. Men vi var rigtig heldige. Kommunen betalte 70 % af
omkostningerne og vi skulle så selv betale de resterende 30 %. Vi fik også
dækket omkostninger til bleer, mad etc, men jeg kan ikke huske, om det var
inkluderet i de 70 % eller ej. Det væreste var bøvlet med SE-nummer,
feriepenge og arbejdsgiverforsikringer. Men når man beregner tiden til
"kontorarbejdet", der fulgte med har det nok beløbet sig til 1/2 time pr.
måned.
Grunden til vi valgte at få vores datter i institution var, at jeg læser, og
således arbejder meget hjemme, og det var ikke så fedt, at vores datter blev
ked af det, fordi hun kunne hører mig rumsterer, og at jeg blev distraheret
af hendes leg med pigen, hun blev passet med, eller deres gråd. Ellers kan
vi kun anbefale pasning i hjemmet.
Sifs mor

Fra : Kursist på Skive Han~

Dato : 25-09-01 19:26