Hvad skal jeg vælge??? Skal bruge et lydko~
Fra : Jöinz

Dato : 21-08-01 18:41

Hej gruppe!

Jeg står og skal købe nyt lydkort.

Jeg vil højst ofre 800-900kr.

Kortet skal kunne decode ac-3 og alt det der gode lyd som man hører i
biografen :)

Jeg har set lidt på to forskellige kort i hver sin prisklasse. Soundblaster
5.1 live til ca. 800 bobs
Og Winfast den "store" model til ca. 300kr.

Umildbart ser det ud til at de kort er helt ens i funktioner. Okay
soundblasteren har noget mere til medi men det skal jeg ikke bruge. jeg skal
bruge kortet når jeg skal se dvd på min computer og så vil jeg sætte 4
højtalere til og en center og en subw.

Den eneste store forskel på de kort jeg kan se er prisen og at winfart
fylder 2 slots. Men hvad hvor man ekstra med de ekstra udgange på winfast
kortet. Jeg ved nemlig ikke havd det er for nogle udgange.
Det eneste jeg ved er at Ledtek producerer kortet og jeg fandt de på deres
tyske hjemmeside, men selv der var det svært at forstå.

Hvad skal jeg vælge? Hvad leverer bedst lyd?? jeg har et soundblaster 128
pci som kører skide godt og har altid holdt mig til deres produkter når det
galdt lydkort.
Prisforskellen er bare meget stor her.

Håber på en vejledning :))

Mvh. Jens