citering i tcsh
Fra : Gustav Kristoffer Ek

Dato : 21-08-01 12:53

hvordan er det quoting i tcsh, har følgende kommando:

alias foo "perl -e '$foo = $ARGV[0]; print $foo'"

men tcsh kan ikke lide den, da den forsøger at substituere $foo, hvordan
skal man skrive en sådan fætter for at det virker?

- gustav kristoffer ek

Fra : Peter Makholm

Dato : 21-08-01 12:58

stoffer@ek.dk (Gustav Kristoffer Ek) writes:

> alias foo "perl -e '$foo = $ARGV[0]; print $foo'"

Hvis tcsh opføre sig som alle ndre (hvilket jeg ikke har grund til at
tro), så bliver alt i "-tegn udsat for substitution mens intet i
'-tegn.

Dine '-tegn bliver der ikke taget hensyn til da de kun står i et
citat.

Prøv istedet

alias foo 'perl -e "$foo = $ARGV[0]; print $foo"'

Det skulle svare helt til hvordan perl opfatter citationstegn.

-- Allan Olesen på dk.edb.system.unix

Fra : Niels Andersen

Dato : 22-08-01 11:13

"Peter Makholm" <peter@makholm.net> wrote in message
> alias foo 'perl -e "$foo = $ARGV[0]; print $foo"'

Dette virker nok også:

alias foo 'perl -e \'$foo = $ARGV[0]; print $foo\''

Til hvis nu det SKAL være ' . :)