Mounte en mappe på tværs af linux maskiner
Fra : Frank Nørvig

Dato : 21-08-01 09:47

Hej

Hvis jeg har to linux-maskiner stående på samme netværk og ønsker at dele
nogle mapper mellem dem, kan jeg forstå at jeg skal lave noget NFS mounting.
Jeg er også kommet så langt til at have en teori om at jeg skal bruge
Exportfs og mountd daemon og muligvis nfsd daemon. Men her sidder jeg så
fast.

Jeg prøvede følgende:
Maskine 1 (linux1): exportfs /public
Maskine 2 (linux2): mount //linux1/public /public

Maskine to svarede blot at mounting point //linux1/public ikke eksisterede.

Er der nogen der kan vise mig lyset og guide mig i den rigtige retning, så
jeg kan få taget backup af mine linux1?

Med venlig hilsen
Frank Nørvig

Fra : Martin Ehmsen

Dato : 21-08-01 12:53

Frank Nørvig wrote:
> [...]

eksisterede.

> Er der nogen der kan vise mig lyset og guide mig i den rigtige

Både SSLUG (www.sslug) og GNU Skole (www.gnuskole) har et afsnit i
deres bøger om NFS. Jeg fik det til at spille i løbet af en time, vha.
disse bøger.

Håber det hjælper...

Mvh
Martin Ehmsen
--
"Life is good for only two things,
discovering mathematics and teaching mathematics"

Fra : Kent Friis

Dato : 22-08-01 01:32

Den Tue, 21 Aug 2001 10:47:02 +0200 skrev Frank Nørvig:
> [...]
>
>Er der nogen der kan vise mig lyset og guide mig i den rigtige retning, så

mount linux1:/public /public

Det er ikke NetBios aka. OS/2 Lan Manager det her.

Mvh
Kent
--
Which one is faster - Lotus Notes or Lotus Esprit?