Hvilket program som postserver
Fra : Erik

Dato : 21-08-01 06:38

Hej NG

Jeg har et mindre netværk med ca. 20 brugere og nu vil jeg sætte en mail
server op som henter mail fra vores mail hotel (POP3)
og fordeler dem til brugerne
Hvilke mailserver program kan bruges til formålet og er rimeligt let at
installere og administrere.
Jeg har en Redhat 7.1 server som kørere Samba. Klienterne bruger Outlook til
at læse deres post.

På forhånd tak
Erik

Fra : Andreas Hinz

Dato : 21-08-01 06:59

In article <3b81f3d4$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Erik wrote:
>Hvilke mailserver program kan bruges til formålet og er rimeligt let at
>installere og administrere.

Hej,
mon ikke du allerede har en POP3 server kørende?
Jeg kender ikke RedHat, men prøv:

telnet localhost 110

Hvis en server svarer, så behøver du bare oprette dine brugere og du er
kørende.

Med det antal brugere behøver du ingen forkromet løsning som Qmail osv.

Ellers er der nok at tage af på http://freshmeat.net

--
Med venlig hilsen / Best regards / Mit freundlichen Grüssen

Andreas Hinz, ACCI Aps

Fra : Kim Nielsen

Dato : 21-08-01 07:39

Andreas Hinz wrote:

> Med det antal brugere behøver du ingen forkromet løsning som Qmail osv.

Qmail er da ikke forkromet. Den er simpel, hurtig og sikker. Men som
alternativ kan postfix også være ganske god. Bare lad være med at bruge
sendmail. Men jeg mener også at rh7 er født med en postfix så hvis
telnet localhost 110 ikker virker så slå den til få den i /etc/xinit*

Mvh
Kim

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 21-08-01 09:14

Kim Nielsen wrote:

> ......... Men jeg mener også at rh7 er født med en postfix .......

Nej. RH kører sendmail.

-Claus

Fra : Andreas Hinz

Dato : 21-08-01 09:44

In article <3B820210.DF9C490B@proventum-solutions.net>, Kim Nielsen wrote:

>Qmail er da ikke forkromet. Den er simpel, hurtig og sikker.

Forkert ordvalg. Jeg mente hurtig og sikker, som du også selv nævner.
Og jeg mente: ingen grund til at installere ekstra hvis der allerede er
installeret en kørende.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 21-08-01 08:01

Hej,

Du kan bruge fetchmail til at hente posten fra jeres mailhotel,
og derefter kan folk hente den på din RH71.

Held og lykke.

Fra : Hans-Henrik Andresen

Dato : 22-08-01 07:33

Jeg kom lige i tanke om

hp's openmail www.openmail.com

jeg mener den er gratis opt il 50 brugere, og der er mapi interface til
outlook !!!!!

/HHA

Fra : Brian Albertsen

Dato : 22-08-01 09:41

On Wed, 22 Aug 2001 08:32:54 +0200, "Hans-Henrik Andresen"
<hha@unixhaj.dk> wrote:

>Jeg kom lige i tanke om
>
>hp's openmail www.openmail.com
>
>jeg mener den er gratis opt il 50 brugere, og der er mapi interface til
>outlook !!!!!

Nogen der hentede den før april hvor de fjernede den helt.
Openmail er end of life fra HP's side.

Dog ville jeg gerne køre den herhjemme.