Konvertering af data
Fra : Jess

Dato : 20-08-01 22:32

Hej

Jeg skal igang med at konvertere data fra en database,
til en anden. Udtrækket fra det gamle db bliver i form af en
kommaspareret fil.
Problemet er så at man hidtil har registreret oplysninger
som firmanavn, fornavn, mellemnavn og efternavn, som EN tekst streng
og ikke i nogen speciel orden.
I den nye db skulle det gerne splittes op i fire attributter...
Der er over 10000 tubler i databasen, der skal konverteres.
Jeg regner hovedsagligt med at bruge unix værktøjer (awk, sed, etc..).
Erfaringer, løsninger, ol. vil jeg blive glad for.

MVH
Jess Bring-Larsen