Antal decimaler i MS-Access
Fra : Jens

Dato : 20-08-01 19:03

Jeg har defineret nogle tabeller med tal i, og her fortalt, at jeg ønsker 2 decimaler. I de tilhørende formularer har jeg også fortalt at jeg ønsker 2 decimaler på tallene, men jeg får kun vist det nødvendige antal decimaler. Hvad gør jeg galt?

I den database jeg har lavet, ønsker jeg ikke at brugerne har adgang til tabel-delen, men kun til at vedligeholde tabellerne gennem formularerne. Kan man det?

Jens

Fra : Tue Hellstern

Dato : 20-08-01 20:46

Hej

>Jeg har defineret nogle tabeller med tal i, og her fortalt, at jeg =
>=F8nsker 2 decimaler. I de tilh=F8rende formularer har jeg ogs=E5 =
>fortalt at jeg =F8nsker 2 decimaler p=E5 tallene, men jeg f=E5r kun vist =
>det n=F8dvendige antal decimaler. Hvad g=F8r jeg galt?

Sæt Format til Standard

Hilsen
Tue Hellstern

Fra : Jens

Dato : 20-08-01 22:57

Tak. Format til standard løste problemet.

Jens

Fra : Jan Kronsell

Dato : 20-08-01 22:54

> [...]
decimaler på tallene, men jeg får kun vist det nødvendige antal decimaler.

Formater Fast, 2 decimaler. Så får du altid to decimaler.

>I den database jeg har lavet, ønsker jeg ikke at brugerne har adgang til
tabel-delen, men kun til at vedligeholde >tabellerne gennem formularerne.
Kan man det?

Funktioner - Start. Her kan du angive en formular som databasen åbner ved
opstart. Du kan også angive at databasevinduet ikke skal vises og meget
andet. Hvis du kombinerer de to, kan brugerne ikke komme til databasevinduet
(næsten ikke i hvert fald) og dermed heller ikke til tabellerne. Ellers må
du implemetere sikkerhed på brugerniveau.

Hilsen
Jan