Når gcc striker!
Fra : heine laursen

Dato : 20-08-01 18:28

Jeg er igang med at compile mit helt eget Linux system efter Linux From
Scratch howto. Mit problem er så at gcc ikke kan spytte execute bare
filer ud! Hvordan kan jeg fikse det??

Jeg køre SuSE Live Evaluation!

Findes der en meget lille dist som kan compille?

Mvh
Heine Laursen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-08-01 21:42

In <MPG.15eb6712ebd9dd0f989680@news.worldonline.dk> heine laursen <gozar@pokerface.dk> writes:

>Jeg er igang med at compile mit helt eget Linux system efter Linux From
>Scratch howto. Mit problem er så at gcc ikke kan spytte execute bare
>filer ud! Hvordan kan jeg fikse det??

Hvad sker der ? Hvad skriver du og hvad svarer gcc ?

>Jeg køre SuSE Live Evaluation!

Naa.

/Martin

Fra : heine laursen

Dato : 20-08-01 21:46

In article <9lrsna$142c$1@news.net.uni-c.dk>, tusk@daimi.au.dk says...
> Hvad sker der ? Hvad skriver du og hvad svarer gcc ?

No input file eller noget lign!!
Der er først problemer når den skal til at compile et eller andet.. med
../configure så skriver den gcc can't make execute files

Forøvrigt kan ./configure heller ikke finde ud af mit system (Host)

Mvh
Heine Laursen

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 20-08-01 21:52

In <MPG.15eb95758901021989682@news.worldonline.dk> heine laursen <gozar@pokerface.dk> writes:

> [...]

>Der er først problemer når den skal til at compile et eller andet.. med
>./configure så skriver den gcc can't make execute files

Har du installeret gcc ? og evt. hvordan ?

>Forøvrigt kan ./configure heller ikke finde ud af mit system (Host)

Maerkeligt. Det lyder som din demo? version af suse ikke kan bruges til
andet end at lege lidt, men det ved andre mere om.

Jeg kan anbefale at du kommer til et linux-install party hos en af
de danske linux-brugergruppe. De kan forhaabentlig alle findes paa
http://linux.dk/
Ellers spoerg evt. her, hvor og hvorhenne der er install-parties.

Mvh
Martin M. Pedersen

Fra : Heine Laursen

Dato : 20-08-01 22:16

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) wrote in

> Har du installeret gcc ? og evt. hvordan ?

Nope. Den fulgte med cd'en

> [...]
> http://linux.dk/
> Ellers spoerg evt. her, hvor og hvorhenne der er install-parties.

Den skal ikke installeres.. Dvs Den opretter et par swp filer på
harddisken, men ellers køre det hele fra cd'en inklusiv gcc.

Det jeg håber på er at jeg kan få installeret en anden gcc. Jeg har
downloaded den til mit Linux From Scratch project..

Heg har også dele af en smadret RedHat installetion, jeg har så prøvet at
redirecte gcc til den ved at lave et symlink til RedHatsystem/usr/bin Men
resultatet var det samme. Stadigvæk ingen compiller muligheder!!

Mvh
Heine Laursen