borgerlig konfirmation
Fra : P. Sørensen

Dato : 20-08-01 15:51

Hvad forstår ved "borgerlig konfirmation"? er det bare det, at man selv
afholder "festen" uden kirkedelen, eller ligger der en eller anden
"højttidelighed" - uden religion - , ligesom hvis man bliver borgerligt
viet?
P.sørensen

--
www.pilotshop.dk
ps@vestnet.dk

Fra : Jesper Skovlund

Dato : 20-08-01 21:43

"P. Sørensen" <ps@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> afholder "festen" uden kirkedelen, eller ligger der en eller anden
> "højttidelighed" - uden religion - , ligesom hvis man bliver borgerligt

Som jeg forstår begrebet er det som du selv siger:

At man holder festen, får gaverne og undværer kirkedelen.
Det var ihvertfald sådan jeg blev "borgerligt konfirmeret"!

Jeg har ikke hørt om andre højtideligheder, end den der er i kirken.

Mvh
Jesper

Fra : Henrik Høgh

Dato : 20-08-01 22:54

i mine ører lyder det som blandede bolsjer.
KONFIRMATION betyder jo bekræftelse. Men en "borgerlig" konfirmation, hvad
bekræfter man dér.
Vi andre "kirkeligt" konfirmerede, bekræftede at vi gennem dåben tilhører
Jesus. Men hvem tilhører du ??
Ikke for at jeg skal blive særlig hellig, men kan man så også holde en
"borgerlig" jul.

Det er ingen skam at holde en fest for sine børn, der behøves ingen
undskyldning.

--
Venlig hilsen

Henrik Høgh

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 21-08-01 11:29

ps@vestnet.dk,Ny-Internet writes:
>Hvad forstår ved "borgerlig konfirmation"?

Borgerlig Konfirmation er et tilbud fra DUI-LEG og VIRKE, og er et
alternativ til den kirkelige konfirmation.

Borgerlig konfirmation går ud på at der holdes en sammenkomst med de unge
der skal "konfirmeres" sammen med familien naturligvis. Der er 1-2 talere
og så noget underholdning. Derefter holder familien deres egen fest for
den unge.

Lige nu tilbyder DUI-LEG og VIRKE Kun "Borgerlig konfirmation" i Aalborg
og i Odense.Kontakt mig direkte, hvis E-mail adresser hertil ønskes oplyst.

Venlig hilsen
Torben Borre Larsen
[torben@dui.dk] [www.dui.dk]

Fra : P. Sørensen

Dato : 21-08-01 14:00

Tak, det var et svaret, jeg var ude efter!
Ja, jeg vil gerne have nogle kontaktpersoner el. lign., hvis du lige vil
maile disse til mig.
P.sørensen

Fra : Jensen

Dato : 21-08-01 19:16

Hej.

For ca. 11 - 12 år siden blev min mands kusine borgerligt konfirmeret på
rådhuset i Århus, om det stadig foregår ved jeg ikke. Jeg deltog ikke, så
jeg ved ikke hvad det går ud på. I øvrigt synes jeg det er noget

Birgitte.