Ville egentlig gerne have haft OS/2
Fra : Finn Jensen

Dato : 20-08-01 10:32

Hej alle,

Jeg ville egentlig gerne have haft OS/2 men hvad gør man når hverken
printer, scanner, cd-brænder og isdn ikke er understøttet??. Produkcenter
laver dem ikke??

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-08-01 17:23

In <ZP4g7.5752$3q.202838@news010.worldonline.dk>, on 08/20/2001
at 11:32 AM, "Finn Jensen" <info@shannon-fly-dressing.dk> said:

>Hej alle,

>Jeg ville egentlig gerne have haft OS/2 men hvad gør man når hverken
>printer, scanner, cd-brænder og isdn ikke er understøttet??. Produkcenter
>laver dem ikke??

Min printer, brænder og ISDN virker da ganske glimrende. Scanneren er det
eneste problem fordi OS/2 vist kun understøtter SCSI-scannere.

Hilsen
Knud

--
Berggreen Shareware Registration Service
Denmark - Norway - Sweden - Finland - Germany - Austria

Fra : The Amazing Grace

Dato : 20-08-01 18:04

Finn Jensen wrote:

> Hej alle,
>
> Jeg ville egentlig gerne have haft OS/2 men hvad gør man når hverken
> printer, scanner, cd-brænder og isdn ikke er understøttet??. Produkcenter
> laver dem ikke??

En smule detektivarbejde er nødvendigt: Nogle firmaer har god tradition
for at understøtte mange operativsystemer - andre firmaer koncentrerer
sig om Microsoft.

Printere skal først og fremmest undgå at være "Windows-printere". HP har
haft en masse glimrende printere med OS/2-understøttelse - selv har jeg
en HP 6L.

Mht. scanner, så skal man i praksis gå efter en SCSI-scanner. Der er
masser af understøttede modeller, igen er HP stærkt repræsenteret, men
også f.eks. Umax og Microtek.

CD-brænder burde ikke være noget problem, hvis de er til IDE.
Hvis de er til SCSI, behøver der bare at være drivere til SCSI-kortet.
(Jeg er for tiden selv ved at finde ud af at få et SCSI-kort til at
fungere...)

Intern ISDN kan nok være noget af en hovedpine. Selv har jeg kørt med
ekstern ISDN, og kører nu med router.

Nu nævner du ikke grafikkort, men Matrox har leveret en masse gode kort
med OS/2-understøttelse.

Lydkort har jeg aldrig gået så højt op i. Men det er i hvert fald mange
år siden at Creative understøttede OS/2. Det sidste understøttede kort
var vist Soundblaster AWE32. Andre kan nok komme med anbefalinger her.

Så ja, der er lidt arbejde i det, men samtidig lærer man mere om de ting
man køber. Og ofte er det de bedre ting, der har OS/2-understøttelse

Mads Hansen

--
It is interesting to note that before the advent of Microsoft Windows,
"GPF" was better known for its usage in plumbing: Gallons Per Flush.

Fra : Peter Jespersen

Dato : 20-08-01 21:50

"The Amazing Grace" <amaze@worldonline.dk> wrote in message news:

<snip>

> [...]

> ekstern ISDN, og kører nu med router.

> Nu nævner du ikke grafikkort, men Matrox har leveret en masse gode kort

Prøv at kigge efter Display Doctor på www.scitechsoft.com...det er et
3'endeparts grafikdriverudvikler....her er du dækket glimrende ind..med
mindre det er et Kyro/KyroII eller GF3 grafikkort (ST Micro og Nvidia er
ikke altid lige snakkesagelige)

> Lydkort har jeg aldrig gået så højt op i. Men det er i hvert fald mange

> år siden at Creative understøttede OS/2. Det sidste understøttede kort

> var vist Soundblaster AWE32. Andre kan nok komme med anbefalinger her.

www.netlabs.org findes der en port af den Linux OpenSource driver
Creative lagde ud til SBLive....der virker fremragende...

Live long and prosper...

Fra : steen bondo

Dato : 22-08-01 05:53

The Amazing Grace wrote in a message to Finn Jensen:

TAG> Finn Jensen wrote:

TAG> Nu nævner du ikke grafikkort, men Matrox har leveret en masse gode
TAG> kort med OS/2-underst¢ttelse.

Liste fra SDD7.04 (ikke nyeste version, men gratis)

.. 3DLabs Permedia, Permedia 2, Permedia 2V
.. 3dfx Voodoo Banshee, Voodoo3
.. ATI Mach64 GX, Mach64 CX, Mach64 CT, Mach64 VT, 3D Rage
.. ATI Mach64 VTB, 3D Rage II, 3D Rage II+, Mach64 VT4, 3D Rage IIC
.. ATI 3D Rage Pro, 3D Rage LT Pro, Rage Mobility, Rage XL, Rage 128
.. ATI Rage 128 Pro
.. Cirrus Logic CL-GD5434, CL-GD5440, CL-GD5436, CL-GD5446, Laguna 5462
.. Cirrus Logic Laguna 5464, Laguna 5465
.. Intel i740, i740 PCI
.. Matrox MGA Millennium, MGA Millennium II, MGA Mystique
.. Matrox MGA Mystique 220, MGA-G100, MGA-G200, MGA-G400
.. NVIDIA RIVA-128, RIVA-128ZX, RIVA-TNT, RIVA-TNT2, RIVA-TNT2 M64
.. NVIDIA RIVA-TNT2 Vanta, RIVA-TNT2 Ultra
.. S3 Trio32, Trio64, Trio64V+, Trio64V2/DX, Virge/DX/GX, Virge/VX
.. S3 Virge, Virge/GX2, Virge/MX, Trio3D, Trio3D/2X, Savage3D, Savage4
.. Tseng Labs ET6000, ET6100
.. VESA VBE 1.2, VBE 2.0, VBE 3.0

Har selv k¢rt med TRIO3D/2X, k¢rer pt Voodoo3 2000 på denne driver.

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : steen bondo

Dato : 20-08-01 16:59

Finn Jensen wrote in a message to All:

FJ> Jeg ville egentlig gerne have haft OS/2 men hvad g°r man n?r
FJ> hverken
FJ> printer, scanner, cd-brµnder og isdn ikke er underst°ttet??.

Schh.... Du må ikke fortælle min printer, scanner og isdn dette.

FJ> Produkcenter laver dem ikke??

Fortæl hvilken HW du har - så er der nok nogen her der kan fortælle dig
om det kan lykkes, hvilket skulle undre mig meget om ikke det kan. Den
'oplysning' du har fået om at der ikke er drivere etc etc til OS/2 er
desværre meget udbredt. De kan være svære at finde, man kan endda l¢be
ud i at man skal betale for dem - 8-O - men det h¢rer til
sjældenhederne. ;)

Hygge
--
steen - home19.inet.tele.dk/sbo/

Fra : Knud Berggreen

Dato : 20-08-01 22:33

In <3B814313.F2ED04F2@worldonline.dk>, on 08/20/2001
at 07:04 PM, The Amazing Grace <amaze@worldonline.dk> said:

>Lydkort har jeg aldrig gået så højt op i. Men det er i hvert fald mange
>år siden at Creative understøttede OS/2. Det sidste understøttede kort
>var vist Soundblaster AWE32. Andre kan nok komme med anbefalinger her.

Jeg har et udemærket Yamaha-lydkort.

/Knud

--
Skrækeksempler på splittede, sammensatte ord: http://www.fiduso.dk/skraekeksempler.htm
Og det andre sider på sitet er også ganske tankevækkende....