Skal man binde sig direkte til Debitel?
Fra : Wolff

Dato : 19-08-01 19:40

Hej igen....

Er der nogen Debitel kendere??

Jeg overvejer at købe en T28s fra Bilka til den lave sum af 89 kr.
Det lyder jo umiddelbart billigt, men binder man sig direkte i butikken til
sit nye abn.?
Det er jo noget lort, hvis man gerne vil unlocke og bruge et andet abn.

Wolff

Fra : Henrik

Dato : 19-08-01 20:46

Jeps

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 19-08-01 23:20

Wolff skrev:

>Det lyder jo umiddelbart billigt, men binder man sig direkte i butikken til
>sit nye abn.?

Selvfølgelig... ellers ville de jo miste en masse penge. Du
underskifter en kontrakt som du gør ved de fleste (alle?) oprettelser.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Se www.fergusons.dk/simlock og www.simlock.dk

Fra : Wolff

Dato : 20-08-01 11:54

Ikke alle oprettelser skriver man under i butikken..... Hos Orange skal man
selv åbne sit abn.
Og det er nemlig pisse fedt, for så kan man nemlig unlocke og bruge sit
gamle abn.

Wolff

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 20-08-01 21:12

Wolff skrev:

>Ikke alle oprettelser skriver man under i butikken..... Hos Orange skal man
>selv åbne sit abn.

Hvordan? Tager man papirerne med hjem eller hvordan?
De skal vel have noget legitimation i butikken, ellers er de da godt
skøre...

>Og det er nemlig pisse fedt, for så kan man nemlig unlocke og bruge sit
>gamle abn.

Det lyder mærkeligt, har du prøvet? Man kan altså gå ned og hente en
låst telefon, tage den med hjem og ikke gøre mere?

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Boris Mathiasen

Dato : 20-08-01 21:42

Lasse Hedegaard skrev:

> Hvordan? Tager man papirerne med hjem eller hvordan?
> De skal vel have noget legitimation i butikken, ellers er de da godt
> skøre...

Du tager selv papirne med hjem og ringer til Orange og opretter dit abb.

> Det lyder mærkeligt, har du prøvet? Man kan altså gå ned og hente en
> låst telefon, tage den med hjem og ikke gøre mere?

Jeg har købt en Seimens M35i i Fona i Herning med Orange Match, fordi jeg
sagde jeg bare ville forlænge mit abb. med 6 måneder, (Men jeg har ikke
Orange) så siger den venlige dame bag disken at jeg skal tage telefonen med
hjem og ringe til kundeservice og forlænge abb.'et. Men det er hvis aldrig
sket... og den var heller ikke sim-låst...

/bm

--
Jeg unlocker din Nokia mobil telefon for 100 kr.
og det er incl. porto tilbage til dig,ellers så kig på

Fra : Morten Jensen

Dato : 21-08-01 08:14

Det med selv at tage telefonen med hjem fra Orange duer ikke mere....
Pr. 1/8-2001 skal ALLE oprettelser laves i butikken.... Så den går ikke
mere..

Ved det, er selv forhandler...

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 21-08-01 22:46

> [...]
skal man
> selv åbne sit abn.
> Og det er nemlig pisse fedt, for så kan man nemlig unlocke og bruge

Kan man ikke det, hvis man tegner abn. i butikken??

Jeg overvejer at købe en T28 med debitel og så få den unlocked - er der
nogen problemer i det?

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 21-08-01 23:04

Peter Grauslund Christensen skrev:

>Kan man ikke det, hvis man tegner abn. i butikken??

Jo.

>Jeg overvejer at købe en T28 med debitel og så få den unlocked - er der
>nogen problemer i det?

Nej, du skal blot betale abonnement til Debitel i et halvt år. Hvis du
ikke skal bruge Debitel, så kig evt. om det kan gøres billigere hos
andre selskaber (Debitel har så vidt jeg ved et dyrt abonnement) - det
er jo totalprisen du skal kigge på.

Det Wolffs skrev var, at man tidl. har kunnet gå ned og købe telefonen
låst, og faktisk lade være med at oprette abonnement (og dermed ikke
hæfte sig ved 6 måneders abonnement), men det er lavet om nu. Det
ville også være mærkeligt det andet efter min mening.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 21-08-01 23:10

[klip]

> Jo.

Det mente jeg nok

[klip]

> Nej, du skal blot betale abonnement til Debitel i et halvt år.

Ja ja. Det vil jeg nu mene, at man skal alligevel - selv om abonnement
ikke oprettes direkte i butikken - det er vist mere et juridisk
spørgsmål

Jeps.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-08-01 06:33

>Ja ja. Det vil jeg nu mene, at man skal alligevel - selv om abonnement
>ikke oprettes direkte i butikken - det er vist mere et juridisk
>spørgsmål

Tja, du har ikke skrevet under på noget...

- Men Orange har jo også lavet det om nu - klogt træk!

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Peter Grauslund Chri~

Dato : 22-08-01 13:11

[klip]

> Tja, du har ikke skrevet under på noget...

Det er nu heller ikke det, der er det afgørende.

/Peter

--
http://www.grauslund.com/

Fra : JC

Dato : 20-08-01 15:31

Hej.
Inden du køber noget som helst der har noget med Debitel at gøre, vil jeg
lige advare dig...
Jeg har ikke haft andet end problemer med debitel. Lige fra dag 1 har der
været problemer. Det ene problem var de en måned om at fixe, og da jeg
oprettede mit abonement d. 16. juni kan du selv regne ud hvor lang tid jeg
har kunne bruge min telefon. Og det er kun det ene problem...Der har været
så utroligt mange, og stort set alle gange du ringer ind til dem bliver du
sparket ud af deres telefonkøsystem da der ikke er nogle ledige medarbejdere
og da deres telefonsystem åbenbart ikke kan håndtere særligt mange arrige
kunder.
Men heldigvis kan man jo låse de små sataner op, og det er det bedste der er
sket. Nu er jeg fri for Debitel og deres inkompetante medarbejdere.
Hvis du køber en i bilka (hvilket jeg også gjorde (for 500,-)) vil jeg med
glæde låse den op for dig.

Mvh.
Jens Christensen

Fjern de 2x spam for at e-maile til mig.

Wolff <wolff@postman.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DKTf7.5455$3q.165830@news010.worldonline.dk...

Fra : Michael Sørensen-Bec~

Dato : 20-08-01 21:18

Jeg har haft de samme problemer med Telia og Tele Danmark. Så det er altså
ikke kun debiTel der er noget i vejen med.
Men man kan jo finde fejl ved alle selskaber.
Og ang. binding til debiTel, så er er det bindende i 6 måneder.

Hilsen Michael
mikz@zybermail.dk