Hvor er markedet i denne gruppe ?
Fra : Poul Bundgaard

Dato : 19-08-01 16:33

Hvis man skal sælge rideudstyr, hvor
kigger man så i denne gruppe ?

Fra : Lina Kugge

Dato : 19-08-01 19:40

Man sender den ind i: dk.marked.privat.dyr

Held og lykke med salget

Lina
--

COWBOYS DO IT ALL
Sooner or later...

Fra : Poul Bundgaard

Dato : 20-08-01 19:31

Gælder det også rideudstyr ???

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 20-08-01 19:52

In article <XDcg7.19697$Ay1.259066@news000.worldonline.dk>, Poul Bundgaard wrote:
> G?lder det ogs? rideudstyr ???

Ja, alt køb og slag foregår i
dk.marked.*

Du kan læse gruppernes fundsats på
www.usenet.dk.

http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.dyr.hest
"Uønskede emner:
Formidling af serviceydelser, salg af heste og rideudstyr mm. vil
stadig skulle henvises til dk.marked.dyr."

Der er 2 hoved grupper i dk.marked.
Disse er:
kommerciel:   køb fra videresalgs virksomhedder, salg fra disse.
      http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.kommerciel
privat:      køb og salg fra private, samt virksomheder der ikke
      som hovedformål har videresalg. Fx. kunne dette være
      rideskoler der sælger brugt udstyr.
      http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.privat.dyr

Fra    http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.marked.privat.dyr
"Hvis du har anskaffet eller vil anskaffe varen med det
formål at sælge den videre, regnes det for kommerciel
handel."

Personligt vil jeg vurdere stutterier som hørende under dette.
Men nok ikke rideskoler der sælger en enkelt hest.

ion++

--

A picture always lies...

Fra : Jens Harvest

Dato : 20-08-01 21:22

I har da så evigt ret !! ... Men ærlig talt - så længe at denne NG ikke just
er overbebyrdet, tja, så kan jeg ihvertfald ikke se noget galt i en lille
køb/salg annonce - Så længe at det er hesteartikler fra private, det
omhandler !! - At det ikke er i god tråd med usenet osv....Hallo er det
reglerne der bestemmer, eller blot lidt sund fornuft ???

Vrinsk - Jens

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 21-08-01 10:34

In article <boeg7.246$Zm6.8506@news.get2net.dk>, Jens Harvest wrote:
> [...]
> omhandler !! - At det ikke er i god tråd med usenet osv....Hallo er det
> reglerne der bestemmer, eller blot lidt sund fornuft ???

Problemet med at give lidt efter er at så vil de andre også, og
gradvist kommer vi længere og længere ud, og så hører alt hjemme
her, fordi der alligevel ikke sker meget.
Derfor, følg fundsatsen, eller få den lavet om.

ion++

Fra : R. Ilsøe

Dato : 21-08-01 16:30

Enig! folk kan godt kende forskel... Det kan jeg da se på andre grupper...
Feks. i *.dyr.kat er det tilladt hvis det er nødstilfælde at poste en salg
af kat og der er intet problem med at det ikke bliver overholdt.

Rinnie Ilsøe
ejer af Patrick 5år gammel Oldenborger (der burde ha' været skød-hund