Jesus elsker dig
Fra : Ole Madsen

Dato : 19-08-01 17:48

Esaja 43:1-7

1 ¶ Men nu, så siger HERREN, som skabte dig, Jakob, danned dig, Israel:
Frygt ikke, jeg genløser dig, jeg kalder dig ved Navn, du er min!

2 Når du går gennem Vande, er jeg med dig, gennem Strømme, de river dig ikke
bort; når du går gennem Ild, skal du ikke svides, Luen brænder dig ikke.

3 Thi jeg er din Gud, jeg, HERREN, Israels Hellige din Frelser. Jeg giver
Ægypten som Løsesum, Ætiopien og Seba i dit Sted,

4 fordi du er dyrebar for mig, har Værd, og jeg elsker dig; jeg giver
Mennesker for dig og Folkefærd for din Sjæl.

5 Frygt ikke, thi j eg er med dig! Jeg bringer dit Afkom fra Østen, sanker
dig sammen fra Vesten,

6 siger til Norden: "Giv hid!" til Sønden: "Hold ikke tilbage! Bring mine
Sønner fra det fjerne, mine Døtre fra Jordens Ende,

7 enhver, der er kaldt med mit Navn, hvem jeg skabte, danned og gjorde til
min Ære!"