Direkte kabeltilslutning Windows 95 <-> 20~
Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 19-08-01 15:28

Hvordan kan jeg få en direkte kabeltilslutning mellem en Windows 95 maskine
og en Windows 2000 maskine via LPT?

Jeg har oprettet en værtsmaskine på min windows 95 maskine via Direkte
kabeltilslutning - og oprettet en paraelle "netværksforbindelse" på min
Windows 2000 maskine som altså er gæst-computeren.

Men de kan ikke snakke sammen - godt nok bliver der kontrolleret for
brugernavn og adgangskode, men Windows 2000 siger, at den er ugyldig - der
er ingen adgangskontrol på Win95-maskinen - og jeg har prøvet at slå den til
uden held.

Nogen som har en løsning?

Mvh

Claus Jul Larsen

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-08-01 15:48

Hej Claus

"Claus Jul Larsen" <clausanne@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3b7fcbbe$0$76998$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> er ingen adgangskontrol på Win95-maskinen - og jeg har prøvet at slå den til

Jeg har haft det til at virke flere gange.
Husk at DCC (Direct Cable Connection) benytter sig af den protokol der er bundet til
"opkladskort", hvorfor det gerne skal være den samme, f.eks. IPX eller NetBEUI.

Hvis Win2k skal være Gæst, skal du på din Win2k sætte DCC til Win9x
kompatibilitet (Egenskaber, Sikerhed, Avanceret, Indstillinger).

Jeg har ikke prøvet med Win2k som vært.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Fjernstyring med VNC, ADSL Tips m.m.:

Fra : Claus Jul Larsen

Dato : 19-08-01 16:09

Ja, det hjalp!

Men hvordan får jeg så drev c på min win95 maskine frem på min win2000
maskine???? Der sker ikke noget og der kommer ikke et nyt vindue op med
win95 maskinens indhold auto. op ....

Har kigget i netværksteder uden held. Drev c er delt på min win95 maskine.

Claus

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 19-08-01 16:05

Hej Claus

"Claus Jul Larsen" <clausanne@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3b7fd55a$0$321$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Ja, det hjalp!

Fint.

> Men hvordan får jeg så drev c på min win95 maskine frem på min win2000
> maskine???? Der sker ikke noget og der kommer ikke et nyt vindue op med
> win95 maskinens indhold auto. op ....

Har du installeret "Fil- og udskriftsdeling" og lavet nogle shares på din Win95 ?

> Har kigget i netværksteder uden held. Drev c er delt på min win95 maskine.

Nå, det havde du..... Ingen andre forslag.

--
Mvh Bjarne Duelund
duelund@danbbs.dk