Flash - Trial virker ikke !!
Fra : Søren Hansen

Dato : 19-08-01 10:52

Jeg har et mindre problem med Flash...dvs at jeg kan ikke bruge
deres gratis download, da den tidligere ejer af min nuværende PC
har haft downloaded Macromedias 30-days trial version, og da jeg
så skulle prøve, så fik jeg en besked om, at min prøveperiode var
overstået....
Jeg prøvede at slette alle deres filer og downloade versionen
igen, men lige lidt hjalp det...
Derefter skrev jeg en mail til Macromedia, men efter 3 uger har
jeg stadig ikke fået svar...

Jeg tror, at man ved åbningen af trial-versionen opretter en
eller anden skjult fil, som opbevarer nogle oplysninger, og at
denne ikke bliver slettet, når programmet slettes, men det er
ikke noget, som jeg er sikker på.......
Derfor ønsker jeg lidt assistance, da jeg meget gerne vil prøve
at se, om jeg har evnerne til at arbejde med Flash...

Er der nogen, som kan hjælpe mig...!

MVH. Søren Hansen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 11:36

"Søren Hansen" <SorenGolf@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Er der nogen, som kan hjælpe mig...!

Der ligger vel et eller andet i registeringsdatabasen??
Prøv at kigge efter.
Hos mig ligger der en pokkers masse om Flash.

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Søren Hansen

Dato : 19-08-01 12:01

Finn Jensen wrote in dk.edb.internet.webdesign.flash:
> [...]
>
> Der ligger vel et eller andet i registeringsdatabasen??
> Prøv at kigge efter.
> Hos mig ligger der en pokkers masse om Flash.

Tak Finn....!

Men nu aner jeg desværre ikke, hvor eller hvad
registreringdatabasen er???
- Hvad hedder biblioteketstengen
- Ved du hvilken filtype det kan være gemt i.

På forhånd tak.....

Søren

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 12:42

> Tak Finn....!
>
> Men nu aner jeg desværre ikke, hvor eller hvad
> registreringdatabasen er???
> - Hvad hedder biblioteketstengen
> - Ved du hvilken filtype det kan være gemt i.

Registeringsdatabasen er det sted alle windows programmer gemmer
besynderlige oplysninger.

Hent RegClean på http://www.jv16.org/ . Det er et rigtig godt freeware
program som kan rydde op i reg.basen. Du kan sætte programmet op med dansk
menu så skulle det hele være til at forstå. Inde i RegClean vælger du at
fjerne alt der hedder Macromedia og Flash. Du skal sikkert installerer trial
versionen af Flash ien når du har gjort dette.

Så skulle der ikke ligge noget halløj i databasen.

Prøv om ikke det virker i første omgang.

Ellers skriv igen

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Søren Hansen

Dato : 19-08-01 15:00

> [...]
> versionen af Flash ien når du har gjort dette.
>
> Så skulle der ikke ligge noget halløj i databasen.
>
> Prøv om ikke det virker i første omgang.

Hej igen Finn !

Endnu engang tak for dit gode svar, men.....

Jeg slettede alt, hvad jeg kunne finde med macromedia og flash med regclean,
samt alt i C:\Programmer\InstallShield Installation Information. Endvidere
har jeg brugt et andet filfjerningsprogram "G-Lock Temp Cleaner" fra
download.com til til at fjerne et par ubenyttede filer...
Jeg downloadede flash igen, men nu kom denne besked inden start:
"Warning Security Ressources Tampered"
Due to security problems, your free trial of this software..............osv"

Hmmmmmm. øv...

Kan der være andre muligheder ????
og hvorfor kommer denne mærkelige besked...?

MVH Søren

Fra : Finn Jensen

Dato : 19-08-01 15:47

> Jeg downloadede flash igen, men nu kom denne besked inden start:
> "Warning Security Ressources Tampered"
> Due to security problems, your free trial of this
software..............osv"

Ehmm....ville gerne vide hvad resten af linjen var??.
Tampered betyder noget i retningen af forfalskning. Du har vel ikke hentet
trial versionen på en warez side?? ).

--
Venlig hilsen
Finn Jensen

Fra : Rune Maagensen

Dato : 19-08-01 17:05

Nej men han har ikke fået fjernet alle filer eller alle strenge i
registreringsdatabasen. Det kan trial versionen se og opfatter det somom der
er en som (ganske rigtigt) prøver at snyde programmet til at tro at det ikke
har været installeret før.

Prøv Astalavista.com og se om der er hjælp at hente der. At fjerne alt flash
er sikkert mere besværligt end at geninstallere windows fra bunden.

Rune

Fra : Søren Hansen

Dato : 20-08-01 10:14

Tak for hjælpen Finn og Rune, men da det desværre ikke lykkedes, så
har jeg lånt en bærbar PC, som ikke har haft det installeret før, og
jeg har nu fået det ned.
Nu skal jeg bare lære at bruge det...