Centrere dialog i forhold til eger i IE
Fra : Christian Hansen

Dato : 18-08-01 08:56

Hej. Jeg er ved at udvikle et CMS i php og javascript. Projektet
udvikles under GPL og er open source. Snart får jeg lagt det på en
hjemmeside, hvor folk kan hente systemet og tilføje moduler de selv
laver. Systemet er allerede i brug hos en kommune i dk og flere vil
følge de kommende måneder.

I den forbindelse har jeg brug for fra tid til anden at åbne
dialogbokse, som brugeren giver input via. Disse dialogbokse vil jeg
gerne kunne centrere i forhold til opener vinduet. Jeg har skrevet
følgende kode, som følger javascript1.3 standarden og fungere fint i
browsere, der understøtter denne. Men IE har valgt at gøre det anderledes.

Hvad skal jeg benytte for at få IE til at virke også?

window.screenX = ?
window.screenY = ?
window.outerWidht = ?
window.outerHeight = ?

Det er et eller andet med document.all, men jeg kan ikke huske det.

String = centerDialig(integer width, integer height),
hvor width er det nye vindues højde og height er det nye vindues bredde.
Den returnerede string sættes ind i det nye vindues egenskaber.

function centerDialog(width,height) {
var startX = window.screenX + (window.outerWidth/2) - (width/2)
var startY = window.screenY + (window.outerHeight/2) - (height/2)
test = "screenX=" + startX +",screenY=" + startY
return test
}

MVH Christian

Fra : Christian Hansen

Dato : 18-08-01 09:11

> String = centerDialig(integer width, integer height),
> hvor width er det nye vindues højde og height er det nye vindues bredde.

Det gik vist lige stærkt nok

Der skulle have stået

String = centerDialog(integer width, integer height),
> hvor width er det nye vindues bredde og height er det nye vindues højde

MVH Christian.

Fra : Rune Glerup

Dato : 18-08-01 22:59

webmaster@telescopium.dk skrev en hel masse; bl.a.:

[snip]
> Hvad skal jeg benytte for at få IE til at virke også?

Se denne:
<http://www.xs4all.nl/~ppk/js/index.html?/~ppk/js/winprop.html>

Hilsen.

Rune :o]

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : Christian Hansen

Dato : 18-08-01 20:56

Rune Glerup wrote:
> webmaster@telescopium.dk skrev en hel masse; bl.a.:
>
> [snip]

> Se denne:
> <http://www.xs4all.nl/~ppk/js/index.html?/~ppk/js/winprop.html>

Tak skal du have. Det var lige hvad jeg manglede ( hvordan ku du gætte
det

Godnat.

MVH Christian

Fra : Rune Glerup

Dato : 18-08-01 23:27

webmaster@telescopium.dk skrev:

[snip]
> Tak skal du have. Det var lige hvad jeg manglede ( hvordan ku du gætte
> det

Selv tak.

BTW er det meget svedigt, at du kan svare på mit indlæg 2 timer før, jeg
sendte det.

Hilsen.

Rune

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-08-01 05:52

Rune Glerup wrote:
> webmaster@telescopium.dk skrev:

> BTW er det meget svedigt, at du kan svare på mit indlæg 2 timer før, jeg
> sendte det.

He he -- Tidsbegrebet er blot en illusion vi mennesker har gjort os. Har
du hørt om rumtidens kruming så vil du vide at der ikke eksisterer et
egentligt tidsbegreb.

MVH Christian

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-08-01 08:08

Sun, 19 Aug 2001 00:51:56 -0400, skrev Christian Hansen
<webmaster@telescopium.dk>:

>He he -- Tidsbegrebet er blot en illusion vi mennesker har gjort os. Har
>du hørt om rumtidens kruming så vil du vide at der ikke eksisterer et
>egentligt tidsbegreb.

Derfor ville det nu alligevel rart, hvis du satte tidszonen på
din PC til Danmark og ikke brugte en sydamerikansk.

med venlig hilsen
Knud
--
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/
Rettelse kan hentes på http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/oefix.exe

Fra : Christian Hansen

Dato : 19-08-01 08:45

Det skulle være gjort nu.

MVH Christian

Fra : J.C. Voss

Dato : 19-08-01 12:21

Christian Hansen <webmaster@telescopium.dk> wrote:

> He he -- Tidsbegrebet er blot en illusion vi mennesker har gjort os. Har
> du hørt om rumtidens kruming så vil du vide at der ikke eksisterer et
> egentligt tidsbegreb.

Lad mig citere DNA:
"Time is an illusion -- lunchtime doubly so."

--
'Det var mig der inspirerede | Remember Occam's razor? |