Scanner i XP..
Fra : BachFire

Dato : 18-08-01 10:49

Hejsa,

Jeg leger i øjeblikket med WinXP RC2 beta 2526, som kører virkelig godt..
Men jeg prøver at få en flatbed scanner til at køre, men det går ikke.. Det
er en Acer 320P scanner (parallel port).. Jeg kører med den aller nyeste
Twain driver, som hedder MiraScan v3.42.. Jeg prøver at scanne med ULead
Photo Express v4.0.. Den bliver ved med at sige, at den ikke kan finde
scanneren.. Den er tændt og kablet sidder virkelig som det skal! Jeg har
prøvet at skifte mellem ECP, EPP (begge versioner), og alm. parallel port,
via BIOS'en.. Men scanneren forbliver død, og jeg VED den virker - den kører
fint på en anden PC..

Jeg tænker på om XP ikke kan lide MiraScan driveren, trods det, at det er
den nyeste version, og at XP ikke advarede mig på nogen måde under
installationen (som den ellers er kvik til at gøre ved andre ting..).. Det
kan ikke være applikationen (Ulead Photo Express v4.0), for den går ind og
bruger den samme Twain driver, lige meget hvad man scanner med..

Er der noget jeg gør galt? Findes der andre (universale?), og bedre, scanner
drivere, eventuelt????

Venligst,
Bach

Fra : Kurt Lund

Dato : 18-08-01 21:30

Hej

Jeg har også en Acer scanner bare en 640BU på usb
og jeg bruger de driver der ligger i Win XP, men jeg har også prøvet
MiraScan v3.42
og det kører fint.
Så det er nok din scanner der ikke virker med Win XP,
har du prøvet din scanner med Win 2000 eller er den kompatibel med Win 2000
hvis ikke, er det der dit problem ligger
mvh
Kurt

Fra : Ejvind Kruse

Dato : 19-08-01 07:04

"BachFire" <New-York@Anarki.dk> wrote in message news:9lldmt$13qf$1@news.cybercity.dk...
> Hejsa,
>
> Jeg leger i øjeblikket med WinXP RC2 beta 2526, som kører virkelig godt..

Jeg leger med 2532, den synes jeg er bedre.

> Men jeg prøver at få en flatbed scanner til at køre, men det går ikke..

Prøv med en scannerdriver til NT4, men husk at afinstallere den gamle først !
Kør den i compatibility mode med NT4 både under installation og bagefter
når den er installeret.

Men regn ikke med at dobbeltklik direkte på UI.exe virker,
(eller hvad den nu hedder i dit tilfælde) .

--
Ejvind