remsh / hosts.equiv ?
Fra : Tom Frank

Dato : 23-01-01 10:25

Hej folkens,

Jeg har et mærkeligt problem med hosts.equiv og .rhosts.

Jeg har et opstilling med en Unix-maskine lade os kalde den (S1) som skal
have remsh adgang til en to Unix-maskiner hh. (M1) og (M2).

På (M1) er det nok bare at have .rhosts filen på bruger niveau sat op for
(S1).

På (M2) er det derimod ikke nok med en .rhosts fil på bruger niveau. Men
(S1) skal sættes op på som hosts.equiv under /etc som en generel fil.

Umiddelbart ser opsætningen ens ud for både M1 og M2. Der er dog den forskel
at brugerens UID er forskellige mellem S1 og M2. Kan det være det eller kan
det være maskinerne har forskellige subnet. Det samme problem havde jeg også
med et andet system hvor de begge var på samme subnet.

Selvom jeg efterhånden ikke tror på, at det er bestemte typer Unix der
skaber problemet vil jeg lige sige at det drejer sig om HPUX 11 og før det
SUN Solaris 2.3.

Mvh
Cheng