Redhat7, Apache og Virtual Servers
Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 22-01-01 23:30

Hej

Er der nogen der har en Redhat7 kørende med alle Apache-patche og som kan få
name-based virtuelle servere til at fungere?
Jeg ved at man ikke kan på SSL men det skulle kunne lade sig gøre på alm.
http.
Mangen en linie i httpd.conf har jeg ændret og 100-vis af gange har jeg
genstartet, men jeg kan ikke få det til at virke.
Håber nogen har positive erfaringer.

--
Tonny

Fra : John Nekman

Dato : 22-01-01 23:57

On Mon, 22 Jan 2001 23:30:06 +0100, "Tonny Sejr Kromann" <tonny@io.dk>
wrote:

>Er der nogen der har en Redhat7 kørende med alle Apache-patche og som kan få
>name-based virtuelle servere til at fungere?
Ja.

Du er velkommen til at sende din httpd.conf fil i email, så vil jeg se
om jeg kan finde problemet. Husk at ændre _ til . i min email.
--
John Nekman
Email: john_nekman@image.dk (Replace _ with . in address)

Fra : Tonny Sejr Kromann

Dato : 24-01-01 00:11

Tak for hjælpen John

Resultatet blev at tilføje følgende i den sektion af httpd.conf hvor redhat
har angivet virtual hosts:

##########################
# BEGIN MIN LOKALE KONFIG

<Directory /home/vhosts/kaj.herredomæne.dk/docs>
Options FollowSymLinks
AllowOverride AuthConfig
</Directory>
<Directory /home/vhosts/andrea.damedomæne.dk/docs>
Options FollowSymLinks
AllowOverride AuthConfig
</Directory>

<VirtualHost *>
ServerName kaj.herredomæne.dk
ServerPath /kaj.herredomæne.dk
DocumentRoot /home/vhosts/kaj.herredomæne.dk/docs
ScriptAlias /cgi-bin/ /home/vhosts/kaj.herredomæne.dk/docs/cgi-bin
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
ServerName andrea.damedomæne.dk
ServerPath /andrea.damedomæne.dk
DocumentRoot /home/vhosts/andrea.damedomæne.dk/docs
ScriptAlias /cgi-bin/ /home/vhosts/andrea.damedomæne.dk/cgi-bin
</VirtualHost>

<VirtualHost *>
DocumentRoot /home/vhosts/oldclients/docs
</VirtualHost>

# END MIN LOKALE KONFIG
########################

I oldclient ligger man så et dokument der linker til de virtuelle domæner
man har på serveren:

<?php
echo "Disse sider er hosted her:";
echo "<p><a
href=\"../../andrea.damedomæne.dk/docs\">andrea.damedomæne.dk</a>";
?>

Så virker det også sådan at hvis man benytter https, så bliver det serveret
fra den DocumentRoot man har angivet i main-konfigurationen, hvilket default
på Redhat7 med nyeste Apache, PHP, SSL osv. er /var/www/html

Men al bifald til John Nekman, der viste mig hvordan sådan noget skal laves!

--
Tonny