Splitning af filer (on the fly)
Fra : Kim L.T.

Dato : 22-01-01 00:08

Er der nogen der har en løsning på, hvordan jeg pakker filer i lige store pakker
(f.eks. af 700 MB.) On-The-Fly!

Jeg har bladret alle man-siderne igennem for både tar & gzip, uden at finde
noget brugbart!

Jeg ved at jeg kan pakke filerne, og så bagefter bruge split, men det virker
ikke så godt når min pakkede fil når "fortegns-bit-grænsen" (2 GB.)!

/Kim T.

Fra : Søren Galatius Smith

Dato : 22-01-01 00:31

klt@forum.dk (Kim L.T.) writes:

> [...]
>
> Jeg ved at jeg kan pakke filerne, og så bagefter bruge split, men
> det virker ikke så godt når min pakkede fil når

Hvad med noget i stil med (utestet)

tar czvO en_masse_filer | split -b 700m

Søren

--
Søren Galatius Smith http://www.imf.au.dk/~galatius/

Fra : frank damgaard

Dato : 22-01-01 00:35

Kim L.T. <klt@forum.dk> wrote:
> [...]

> Jeg ved at jeg kan pakke filerne, og så bagefter bruge split, men det virker
> ikke så godt når min pakkede fil når "fortegns-bit-grænsen" (2 GB.)!

tar cvf xxxx.tar -LNN ....
som jeg foreslå i en anden posting,er måske ikke så velegnet, men kan
split ikke tage input fra stdin , så tar blot pipes til split ?

tar .... | split -b700m - BIGFILES

fra manual:

`split' creates output files containing consecutive sections of
INPUT (standard input if none is given or INPUT is `-'). Synopsis:

split [OPTION] [INPUT [PREFIX]]

By default, `split' puts 1000 lines of INPUT (or whatever is left
over for the last section), into each output file.

Så fortegnsgrænsen burde ikke være et problem.

Og ellers har jeg en bsplit.c på http://home3.inet.tele.dk/frda/
som måske kan tilpasses og anvendes.
--
Frank Damgaard

Fra : frank damgaard

Dato : 22-01-01 00:27

Kim L.T. <klt@forum.dk> wrote:
> [...]
> (f.eks. af 700 MB.) On-The-Fly!

> Jeg har bladret alle man-siderne igennem for både tar & gzip, uden at finde

Du kunne i "tar" anvende :

-L, --tape-length N
change tapes after writing N*1024 bytes

Måske det vil virke.
--
Frank Damgaard

Fra : Peter Makholm

Dato : 22-01-01 07:30

klt@forum.dk (Kim L.T.) writes:

> Jeg har bladret alle man-siderne igennem for både tar & gzip, uden at finde
> noget brugbart!

Prøv manualsiden for split(1): "With no INPUT, or when INPUT is -,
read standard input." Mon ikke det kan bruges?