Notepad
Fra : Jens Andersen

Dato : 18-08-01 00:44

Jeg har lavet min egen notepad og jeg har sat windows til at åbne den ved
alle txt filer med den men hvordan indlæser jeg så den tekst fra filerne ind
i text1.text der er jo forskelligt hvor de lægger

Option Explicit
Dim fso As New FileSystemObject
Dim Streem As TextStream

Private Sub Form_Load()

'''''''''''''her er mit problem
Set Streem = fso.OpenTextFile("C:\Tekst.txt", ForReading)

Text1.Text = Streem.ReadAll

Streem.Close

End Sub

Fra : Bjarke Walling Peter~

Dato : 18-08-01 09:29

Jens Andersen skrev:
> [...]
ind
> i text1.text der er jo forskelligt hvor de lægger

Du kan finde ud af hvor filen ligger (som åbnes) i parametrene til
programmet... og de kan hentes sådan:

Dim Cmd As String
Cmd = Command$

Hvis du ved med sikkerhed at der ikke bliver sendt andet til programmet end
filnavnet, kan du umiddelbart bare bruge Cmd som filsti, men ellers bliver
man nød til at opdele Cmd i argumenter. Sådan at f.eks. Cmd = "/a /b
c:\tekstfil.txt" bliver til Arg(1)="/a", Arg(2)="/b" og
Arg(3)="c:\tekstfil.txt". (det var bare et eksempel)

- Bjarke Walling Petersen

Fra : Jens

Dato : 18-08-01 13:02

Min Command$ er = ""

Måske gør jeg det forkert....kan du ikke vise et eksemple på hvordan du
indlæser en fil

Det skal bruges til at man kan

1.Højreklik på en vedhæfted txt fil på en mail
2.Tryk Åben med også mit program
3.Mit program indlæse hvad der står i den vedhæftede fil og skrive det i
text1.text

Den notepad som windows har kan....

Fra : Jens

Dato : 18-08-01 18:53

Jeg har fået det til at virke.....

For vild god kode......jeg var inde på samlige notepad inde i
http://www.planet-source-code.com/ og de kan ikke

Tusinde tak Bjarke du er for vild........ jeg troede ikke dette var muligt i
vb

Option Explicit
Dim fso As New FileSystemObject
Dim Streem As TextStream
Dim Sti As String

Private Sub Form_Load()
Sti = Command

Sti = Right(Sti, Len(Sti) - 1)
Sti = Left(Sti, Len(Sti) - 1)

'''''''''''''her er mit problem
Set Streem = fso.OpenTextFile(Sti, ForReading)

Text1.Text = Streem.ReadAll

Streem.Close

End Sub