problem med SHFileOperation og æ ø å
Fra : RpR

Dato : 18-08-01 00:37

Jeg har stykket et lille program sammen der laver backup af lidt af hvert,
men når den kommer til en fil eller mappe med enten æ ø eller å i navnet, så
kager den. "filen kan ikke kopieres, den findes" lyder fejlen.
Skummelt, ikke?

Nogen ideer?
En "kopierer" boks fra shell32.dll ser noget mere smart ud end den .bat fil
jeg har brugt indtil =)

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Jens Andersen

Dato : 18-08-01 00:53

Lav en refence til SCRRUN.DLL

Option Explicit
Dim fso As New FileSystemObject

Private Sub Form_Load()

fso.CopyFile "C:\test.txt", "C:\windows\desktop\test.txt", True
End

End Sub

Fra : RpR

Dato : 18-08-01 16:15

> [...]
> Dim fso As New FileSystemObject
>
> Private Sub Form_Load()
>
> fso.CopyFile "C:\test.txt", "C:\windows\desktop\test.txt", True

Jov, men nu bruger jeg jo ikke CopyFile da jeg skal ha' undermapper osv med?

Fra : Jens

Dato : 18-08-01 16:59

fso.CopyFolder virker også...................

Fra : RpR

Dato : 18-08-01 21:21

> Lav en refence til SCRRUN.DLL

how?

btw: VB6.0 kender ikke til "CopyFolder" ??

Fra : Jens

Dato : 18-08-01 21:56

Selvfølge gør det det .....

Nu høre du efter og gør som jeg skriver....

Tryk på Project --> References --> Også vælge du Microsoft Scripting
Runtime --> ok

Så skal du skrive

Dim fso As New FileSystemObject

så når du i dit program skriver fso og trykker . så har du masser af
mulighedere.....

Fra : RpR

Dato : 19-08-01 03:06

> Selvfølge gør det det .....
>
> Nu høre du efter og gør som jeg skriver....

Okay mor =)

> [...]
>
> Så skal du skrive
>
> Dim fso As New FileSystemObject
>
> så når du i dit program skriver fso og trykker . så har du masser af

Virker jo glimrende! Exept det fact at jeg mangler lidt info om hvilken fil
jeg kopierer + hvor mange % den er færdig med den, det var jo netop derfor
jeg brugte SHFileOperation! :/

Fra : RpR

Dato : 19-08-01 23:06

> [...]
fil
> jeg kopierer + hvor mange % den er færdig med den, det var jo netop derfor

Nå, valgte at bruge din løsning samt en label der kan kradse ned hvad
programmet foretager sig.
En procentmåler havde været nice, men jeg overlever nok.