Temadage: Bunddækkende planter
Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 17-08-01 23:47

Foreslår at vi med jævne mellemrum øser af vor uendelige erfaring indenfor
et bestemt emne. Egentlig skal der så være et forbud mod spørgsmål. Man skal
blot komme med sit: sådan og sådan gør jeg, den plante vælger jeg fordi,
osv. Man skal så være forskånet for at skulle forklare sig yderligere. Mon
ikke det vil give en ny stil, mere afslappet, måske lokke flere ud af
busken?

Som det fremgår af emnet foreslår jeg temaet: "Bunddækkende planter". Skal
lige indskyde at jeg ikke selv kan komme med det første indlæg, da jeg
mangler erfaring.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 18-08-01 08:27

On Sat, 18 Aug 2001 00:47:29 +0200, "Preben Riis Sørensen"
<preben@esenet.dk> wrote:

> [...]
>blot komme med sit: sådan og sådan gør jeg, den plante vælger jeg fordi,

Ideen er ikke helt tosset...

>osv. Man skal så være forskånet for at skulle forklare sig yderligere. Mon
>ikke det vil give en ny stil, mere afslappet, måske lokke flere ud af
>busken?

...men nu bliver nyhedsgrupper jo også omtalt som
diskussionsgrupper....
Hvis man ikke vil modsiges så laver man sig formodentlig en hjemmeside
til skriverierne (som undertegnede har gjort)

Og skulle nogen på et senere tidspunkt spørge om emnet, i dette
tilfælde bunddække, så er det ret meget nemmere at henvise til en
webside end til et forlængst expired newsindlæg.

http://www.gartneriet.dk

Fra : R.N.

Dato : 18-08-01 14:26

"Mads Lie Jensen" skrev i en meddelelse

> Ideen er ikke helt tosset...

[klip]

> ..men nu bliver nyhedsgrupper jo også omtalt som
> diskussionsgrupper....

Det kunne vel være meget sjovt at prøve med sådan en dag. Så kunne man se
om der var stemning for at gøre det flere gange. Men folk skulle måske
alligevel vide at de kunne stille spørgsmål - bare til gruppen. Og små
kommentarer skulle man vel også kunne komme med??

Men først og fremmest skulle det så dreje sig om at at man kommer med
forslag og ideer i henhold til det tema, man vælger. Jovist, det var værd
at prøve.

Med venlig hilsen Elena.

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 18-08-01 21:29

Elena skrev:
>Men folk skulle måske
> alligevel vide at de kunne stille spørgsmål - bare til gruppen. Og små
> kommentarer skulle man vel også kunne komme med??

Jo, en vis reaktion/relation til foregående breve må der vel kunne blive
plads til.

> Men først og fremmest skulle det så dreje sig om at at man kommer med
> forslag og ideer i henhold til det tema, man vælger. Jovist, det var værd
> at prøve.
>
> Med venlig hilsen Elena.

Men måske denne gruppes største problem er for få deltagere. Det kniber i
hvert fald af og til med at der kommer svar. Er det tilfældet, vil dette
tiltag heller ikke blive en succes. Men lad os gå i gang nu med det samme og
få det prøvet af. På forhånd tak.

Jeg vil lige komme med nogle stikord, måske det skal være standard i
kommende temaer at temaåbneren uddyber emnet så fyldestgørende, at
efterfølgende indlæg ikke bliver for meget krydsild.

Hvilke bunddækkende planter har du haft succes med? Hvordan gror de,
blomstrer de, kan man gå på dem, hvor høje bliver de, hvad gøder du dem med,
vander du dem, klipper du dem, udtynder du dem, hvor hurtigt bredte de sig,
er de til at holde indenfor det ønskede område, kan de holde ukrudt væk,
tåler de skygge eller kræver de fuld sol, er de til at skaffe, kan de
frøsås? Ja, der er sikkert mere.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Jørgen Grandt

Dato : 23-08-01 00:50

R.N. skrev bl.a.:

> Det kunne vel være meget sjovt at prøve (...)

Det synes jeg med.

--
Hilsen fra Hamigen / www.grandt-aarhus.dk
Berømte Sidste Ord XIX:

Fra : R.N.

Dato : 23-08-01 22:31

"Jørgen Grandt" Hamigen: skrev i en meddelelse

> Det synes jeg med.

Tak for tilkendegivelsen. Nu må vi så håbe, at der snart melder sig nogle
stykker, så Preben Riis Sørensen kan foreslå en dato, hvor man kan afprøve
ideen om et hyggeligt fællesprojekt.

Venlig hilsen Elena

Fra : Johan Myhre Andersen

Dato : 19-08-01 00:15

"Preben Riis Sørensen" wrote:

> [...]
> osv. Man skal så være forskånet for at skulle forklare sig yderligere. Mon
> ikke det vil give en ny stil, mere afslappet, måske lokke flere ud af

Jeg kan ikke lige se fidusen med temadage. Jeg mener: hvis nogen er
interesseret i et emne, enten fordi de har noget, de vil fortælle, eller
har noget, de vil høre andres mening om, så står det enhver frit at
skrive et indlæg. Hvis der er interesse for emnet, bliver der en tråd.
Det kan man så kalde temadage, hvis man vil.

Mht. kommentarer, så står det naturligvis også enhver frit at svare på
indlæg og stille spørgsmål eller kritisere. Sådan er det på usenet, og
heldigvis foregår det langt det meste af tiden i en ganske venlig og
afslappet tone.

Og hvis man ikke har nogen god forklaring på, hvorfor ens roser står
flot, så skal det da ikke afholde nogen fra at fortælle om deres roser
(eller rødbeder eller rødkål eller... )
Jeg kan ikke tro, at der er nogen, som er for generte til at skrive,
hvad de har lyst til. Det er der i hvert fald ingen grund til.

Men hvis der skulle komme nogle temadage om sorte tegltage, så vil det
være helt fint :) Jeg fik nemlig ingen kommentarer til den sag :(

--Johan

Fra : Bo

Dato : 19-08-01 16:24

Jamen så mødes vi igen !

Tror du, der ville være interesse for enhver persons indlæg om personlige
yndlingsemner ? Og hvordan skulle man vide, hvad en given person nu ville
køre af ? Jeg synes da, at dialogen er en udmærket måde at blive klogere på.
Du og jeg har da haft en efter min mening udmærket diskussion om squashsuppe
?

Og jeg kan da heller ikke se af dine postings i andre grupper, at du lider
af en ulidelig træthed ? For så kunne du jo bare lade være at deltage ?

Jeg er meget åben, men jeg forstår simpelt hen ikke dit forslag her.

P.S.

Hvad er dit yndlingsemne ? Hvad vil du gerne uden forpligtelser oplyse os
andre om ? Hvem ved, om jeg ikke gerne vil læse det. Men på den anden side:
Hvem ved, om jeg ikke hellere ville være fri ?

Mvh

Bo

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 19-08-01 22:38

> Tror du, der ville være interesse for enhver persons indlæg om personlige
> yndlingsemner ? Og hvordan skulle man vide, hvad en given person nu ville
> køre af ?

Nej, det ville jeg imødese med spænding.

>Jeg synes da, at dialogen er en udmærket måde at blive klogere på.

Ikke når der ingen dialog opstår.

> Du og jeg har da haft en efter min mening udmærket diskussion om
squashsuppe
> ?

Ja da, og tak for det, jeg bliver erfaren både herfra og hvad der sker i
haven, som jeg ikke har stået for så længe.

> Og jeg kan da heller ikke se af dine postings i andre grupper, at du lider
> af en ulidelig træthed ? For så kunne du jo bare lade være at deltage ?

Jeg er ikke sur på denne gruppe. Jeg prøvede bare at puste liv i den. Det
kunne let være at der sad en masse erfarne havedyrkere som kun sugede til
sig, uden at give igen. Det er nok ikke tilfældet.

> Jeg er meget åben, men jeg forstår simpelt hen ikke dit forslag her.

Se ovenfor.

> P.S.
>
> Hvad er dit yndlingsemne ? Hvad vil du gerne uden forpligtelser oplyse os
> andre om ?

Jeg vil ikke øse af en erfaring jeg ikke har.

> Hvem ved, om jeg ikke gerne vil læse det. Men på den anden side:
> Hvem ved, om jeg ikke hellere ville være fri ?
>
> Mvh
>
> Bo

Nu vil det vel altid være sådan at ikke alt kan interessere alle, og så
lader man blot være at åbne brevene.

--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen