Apache og upload
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 20-01-01 20:09

Hej NG,

Jeg har fået apache op og køre på min Debian 2.2
Nu er jeg blevet spurgt, om jeg vil låne lidt server plads ud, og det vil
jeg selvfølgelig godt
Men her opstår der så to øhh... opgaver:
Han skal selv kunne oploade sine sider, skal det gøres med ftp eller har
apache en smart funktion her??

og

Det skal jo sættes op som et virtuelt domæne da der så skal køre to domæner
på serveren. Er det smartest at sætte begge domæne op som virtuelle, eller
skal jeg beholde standard opsætningen for mit eget domæne??

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 20-01-01 23:04

Tonni Aagesen skrev:
> Er det smartest at sætte begge domæne op som
> virtuelle, eller skal jeg beholde standard opsætningen for mit eget
> domæne??

http://httpd.apache.org/docs/vhosts/name-based.html siger følgende:

"If you start to use virtual hosts you should stop using the "main
server" as an independent server and rather use it as a place for
configuration directives that are common for all your virtual hosts. In
other words, you should add a <VirtualHost> section for every server
(hostname) you want to maintain on your server."

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : Gunner Poulsen

Dato : 21-01-01 02:36

Jonas Koch Bentzen wrote:

> [...]
> other words, you should add a <VirtualHost> section for every server
> (hostname) you want to maintain on your server."

Med hensyn til upload vil jeg lige gøre opmærksom på cgi-scriptet Drall.
Det er lavet til at vedligeholde websider. Der er en vejledning i at sætte
det op i bogen "Linux i skolen" på http://www.gnuskole.dk

Gunner.