kde 2.2
Fra : Allan Weber

Dato : 17-08-01 18:20

Jeg har netop opgraderet til KDE2.2, men er kommet til at fjerne menu'en i
Konqueror. Jeg kan ikke lige se, hvordan jeg får den tilbage. Nogen der har
et tip?

mvh

aw

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 17-08-01 18:59

Allan Weber wrote:

> Jeg har netop opgraderet til KDE2.2, men er kommet til at fjerne
> menu'en i Konqueror. Jeg kan ikke lige se, hvordan jeg får den
> tilbage. Nogen der har et tip?

<Ctrl>+<M> eller højreklik i Konquerors hovedvindue.

--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-08-01 03:36

In article <9ljlcu$q48$1@sunsite.dk>, "Allan Weber"
<weber@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Jeg har netop opgraderet til KDE2.2

Som splinter ny Linux bruger har jeg installeret Red Hat 7.1 med KDE
2.1.1 men vil da gerne have den opdateret til 2.2.
Jeg har hentet en bunke RPM filer med alle modulerne og har fået min
KPACKAGE sat op til at e demm, men når jeg forsøger at lave en update,
får jeg bare af vide, at vide, at der er nogle moduler, der er afhæninge
af de gamle moduler.

Det samme gør sig gældende - tror jeg ok - når jeg forsøger at
installerer LICQ. Der skriver den, at den er afhæning af libcrypto.so.0,
men da jeg har libcrypto.so.0.0.6, libcrypto.so og libcrypto.a
installeret burde den vel kunne bruge dem?? (newbee spørgsmål!)

--
Lars Bo Wassini

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 19-08-01 22:46

Lars Bo Wassini wrote:

> [...]
> KPACKAGE sat op til at e demm, men når jeg forsøger at lave en update,
> får jeg bare af vide, at vide, at der er nogle moduler, der er afhæninge

Prøv at skippe KPackage og bruge rpm direkte i stedet:

rpm -U *.rpm

når du står i det katalog, hvor du har placeret alle KDE rpm'erne.

-Claus

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 19-08-01 23:22

In article <3b8033d9$0$31247$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>, "Claus
Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> wrote:

> Prøv at skippe KPackage og bruge rpm direkte i stedet:
>
> rpm -U *.rpm
>
> når du står i det katalog, hvor du har placeret alle KDE rpm'erne.

Virker ikke bedre (se bl.a. sidste afsnit i dette indlæg)

rpm -u
error: -u and --uninstall are deprecated and no longer work.
error: Use -e or --erase instead.

Hvis jeg så bruger:

rpm -e *.rpm
error: package arts-2.2-5.i386.rpm is not installed
error: package fam-2.6.4-10.i386.rpm is not installed
error: package iproute2-2.2.4.ss001007-3.i386.rpm is not installed
error: package kdeaddons-kate-2.2-2.i386.rpm is not installed
...... + flere!!

Hvis jeg bruger

rpm -i *.rpm:

error: failed dependencies:
libSDL-1.2.so.0 is needed by kdeaddons-noatun-2.2-2
librpm-4.0.3.so is needed by kdeadmin-2.2-3
librpmbuild-4.0.3.so is needed by kdeadmin-2.2-3
librpmdb-4.0.3.so is needed by kdeadmin-2.2-3
librpmio-4.0.3.so is needed by kdeadmin-2.2-3
libvorbis is needed by kdebase-2.2-3
libcrypto.so.2 is needed by kdebase-2.2-3
libssl.so.2 is needed by kdebase-2.2-3
python2 >= 2.1 is needed by kdebindings-python-2.2-2
initscripts < 4.26 conflicts with setup-2.4.7-1
initscripts <= 5.30-1 conflicts with chkconfig-1.2.22-1
warning: LOOP:
warning: removing xinetd-2.3.1-1 "Requires: rc-inetd" from tsort relations.
warning: xinetd-2.3.1-1 Requires: rc-inetd
warning: removing rc-inetd-0.14-1 "Requires: inetdaemon" from tsort relations.
warning: rc-inetd-0.14-1 Requires:inetdaemon

Hvis jeg så forsøger at installerer inetdaemon (som ligger i xinetd) skal
den bruge rc-inetd, som ikke kan installeres fordi, den er afhæning af
inetdaemon - og så går det ligesom i ring!

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-08-01 03:12

Lars Bo Wassini wrote:

> [...]
>
> rpm -u
> error: -u and --uninstall are deprecated and no longer work.

SKRIIIG !! *Pust-pust*, pyha - newbies, altså...

Du skal bruge "r-p-m bindestreg-STORE-u". Der er forskel på store
og små bogstaver i linux. MEGET stor ! Faktisk lige så stor som
forskellen på et kørende system og en pæn blank nyformatteret
harddisk

Men kig lige mit andet indlæg i denne tråd. Jeg fandt ud af noget
mere.

[...]

> Hvis jeg så forsøger at installerer inetdaemon (som ligger i xinetd) skal
> den bruge rc-inetd, som ikke kan installeres fordi, den er afhæning af
> inetdaemon - og så går det ligesom i ring!

Når du får cirkulære afhængigheder, installerer/opgraderer du bare
pakkerne samtidigt. F.eks "rpm -i pakke-1 pakke-2".

-Claus

Fra : Lars Bo Wassini

Dato : 20-08-01 23:32

"Claus Rasmussen" <clr@cc-consult.dk> wrote in message

> SKRIIIG !! *Pust-pust*, pyha - newbies, altså...
>
> Du skal bruge "r-p-m bindestreg-STORE-u". Der er forskel på store
> og små bogstaver i linux. MEGET stor !

Jeps! Kom jeg i tanke om et sekundt efter jeg havde sendt dette indlæg
Heldigvis "virkede" komandoen ikke

--
/Lars

Fynbilleder: http://www.wassini.dk/Fyn

Fra : Claus Rasmussen

Dato : 20-08-01 02:49

Lars Bo Wassini wrote:

> [...]
> men da jeg har libcrypto.so.0.0.6, libcrypto.so og libcrypto.a
> installeret burde den vel kunne bruge dem?? (newbee spørgsmål!)

Jeg har allerede svaret på dette, men jeg er blevet lidt klogere siden:

KDE 2.2 kræver nogle ekstra pakker/opgraderinger til RedHat 7.x . De kan
findes på ftp.kde.org/pub/kde/stable/2.2/RedHat/7.x/non-kde/i386 .

Desuden er der et par afhængigheder, man skal ignorere. Det er beskrevet
i ftp.kde.org/pub/kde/stable/2.2/RedHat/7.x/README .

-Claus