Er der en mekaniker som kan svare ærligt
Fra : Jens Johansen

Dato : 17-08-01 12:55

Når en spørger om der er en scooter at foretrææker frem for andre vil der
altid være et svar for stort set alle mærker. Men der må da være en bedre
kvalitet end alle andre f.eks som med biler. Der er det jo BMW og Mercedes
der føre an.
Man må da kunne sætte scooter i bås som med biler.
I mit tilfælde vil jeg mene at PGO må være noget af det ringeste også med
hensyn til værksted. Hvem kan nedfælde det på papir. Hvad er bedst.
Jeg har selv kig på Yamaha´s største model i 45-klassen er der nogen der kan
sætte på en plads i top 10 eller er den i top 50 ???

Fra : Deaster

Dato : 17-08-01 13:16

"Jens Johansen" <jenstina@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
kan
> sætte på en plads i top 10 eller er den i top 50 ???

Jeg kan kun komme med min personlige erfaring, og det er at jeg der aldrig
har været nogen problemer med min Aprilia SR 50 AC, den har fået skiftet
"strømfordeler" og og potte for ½ år siden da var den gamle også 4 år
gammel. Den har nu kørt 17.000 km og den bruger ikke en dråbe mere
fuldsyntetisk olie end i starten og kører en 23-25 km/l og 70-75 rigtige
km/t
på toppen, så når jeg skal have en ny på et tidspunkt ved jeg godt hvad det
bliver for en.

Jesper (Deaster)
Stop idioterne:
www.stopcopydan.dk

Fra : RpR

Dato : 17-08-01 14:42

> [...]
kan
> sætte på en plads i top 10 eller er den i top 50 ???

Jeg er ikke mekaniker, men kan da oplyse at du nok ikke er helt i skoven med
din bedømmelse om PGO.
Her på Als alene var der 3 der forhandlede PGO lige i starten, nu er der kun
én. De andre to blev for trætte af at få den lige så hurtigt tilbage på
værkstedet som de solgte dem. Den ene er gået over til Aprilia og Yamaha,
den anden Derbi og Honda.

--

- RpR
http://www.mopedgallery.com

Fra : Lion

Dato : 17-08-01 19:36

"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
>
> - RpR
> Moped Gallery.com - The World's biggest!

Hej, PGO er såmænd ikke værre eller bedre end alle andre, kører selv Big Max
og har haft 0 problemer indtil videre da
ok jeg har først rundet de 5000 nu så måske for tidligt at rose den for
meget, men når man så læser herinde er det jo ikke småting af problemer
der er med så godt som alle andre mærker, så mon ikke det handler lige så
meget om hvordan man behandler skidtet, det er klart at enhver Scooter
kan Tunes ihjel ret nemt og hurtigt, men hvis nu vi snakker om dem der kun
har fixet variatoren og ikke bliver skildt ad hver weekend så tror jeg helt
ærligt PGO'en er lige så holdbar som alle de andre.
Lion

Fra : Kristian

Dato : 17-08-01 20:27

Ang. PGO er der en på min skole som lige inden sommerferien (ca. 1 måned
før) købte en PGO Big Max. Her efter sommerferien ser jeg at udstødningen er
ræverød på flere store områder... Bras siger jeg bare...

Fra : Lion

Dato : 17-08-01 20:37

Pu ha min genbo har en Mercedes ret ny og med begyndende bobler, god tnok
pga stenslag men da vi jo skal generaslisere må jeg så konkludere at
Mercedes er noget BRAS eller hvad ????
Lion

Fra : Kristian

Dato : 17-08-01 21:07

Et stenslag er en skade, og en skade kan ske på alle scootere/biler, og
retter man ikke skaden, ja så er man selv udenom de konsekvenser der evt.
kan forekomme efter skaden...

Fra : Thomas

Dato : 17-08-01 23:11

"Jens Johansen" <jenstina@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
kan
> sætte på en plads i top 10 eller er den i top 50 ???

Ja det er altid et godt spørgsmål hvilken scooter der er bedst. Jeg har
størst erfaring med Suzuki. har kørt 50000 problemfrie km. på fz50.
Har en Suzuki Katana (den har gået 7000km.)det eneste problem jeg har haft
er en defekt tændledning. ellers en god scooter også en rimelig topfart når
plumpen er væk.

Skulle jeg vælge 45 scooter nu stod valget helt klart imellem Suzuki katana
eller en Aprillia sr50 eller den nye aprillia med indsprøjtning. Hvis
scooteren skal tunes meget er det aprillia der skal vælges de kan blive pæn
hurtige.

Mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 17-08-01 23:30

> [...]
> eller en Aprillia sr50 eller den nye aprillia med indsprøjtning. Hvis
> scooteren skal tunes meget er det aprillia der skal vælges de kan blive

Aprilia (alle ud over indsprøjtnings modellen) kører med Minarelli's
vandretliggende H2O motor, og den sidder nu på mange 45'ere. F.eks Yamaha
Aerox og Benelli 491 Racing.

Fra : Elbarto

Dato : 31-08-01 00:42

> katana
> pæn
>
> Aprilia (alle ud over indsprøjtnings modellen) kører med Minarelli's
> vandretliggende H2O motor, og den sidder nu på

CUT.............................

på aprilla classic er cyll i en vinkel af ca 45 grader
opad ,,,, så det er ikk dem alle

Erik ElBarto
"aprilla 4 ever"

Fra : RpR

Dato : 31-08-01 05:41

> CUT.............................
>
> på aprilla classic er cyll i en vinkel af ca 45 grader
> opad ,,,, så det er ikk dem alle

Jeg snakker om scooter modellerne, ikke dem med Minarelli AM motoren.

Fra : Rasmus Færch

Dato : 18-08-01 08:55

Havde en Aprilia Rally, den var; ved samenligning, noget bedre i stivheden
og samle kvaliteten var helt ok, jeg havde møg tunet den, men havde aldrig
problemer med den. Generalt mener jeg at hvis man køber en dyr model får man
også en scooter i god kvalitet.
mvh Rasmus

Jens Johansen <jenstina@post4.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b7d05fe$0$76979$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Thomas

Dato : 18-08-01 11:49

"Rasmus Færch" <998@sex.dk> wrote in message
Generalt mener jeg at hvis man køber en dyr model får man
> også en scooter i god kvalitet.
> mvh Rasmus

ja jeg tror også på at pris og kvailtet hænger sammen.

Eller købe en model der har været et godt stykke tid på det danske markede.
Der er mange nye scooter modeller der har forskellige problemer på grund af
det danske klima. Man må jo tænke på at de kommer fra lande med en helt
andet klima.

mvh. Thomas

Fra : RpR

Dato : 18-08-01 15:11

> [...]
af
> det danske klima. Man må jo tænke på at de kommer fra lande med en helt

Efter min mening skal man kigge sig om efter en scooter med en motor der er
kendt og brugt i mange modeller, f.eks Minarelli's vandret liggende luft og
vandkølede motor.
Den bliver brugt af mange, f.eks Yamaha, Aprilia, Benelli, Malaguti osv.
Piaggio laver også ganske okay motorer, så her går man heller ikke helt
forkert i byen =)

Fra : Elbarto

Dato : 31-08-01 00:38

prøv en Aprilla classic ...den køre som en drøm
har nu rundet de første 8000 km hvor det enste der er
lavet ved der er service og skift at de foreste bremse klodser ...det var
allerrede ved 2500 pga. standart
klodser er for ringe *ss* og så et nyt tænd rør
det er en softchopper går ca 85-90 på toppen
efter tragten i udsødningen er taget og den har fået en enkelt tand mer på
fortandhjulet

Erik ElBarto
"aprilla 4 ever"

Fra : John Hewalo

Dato : 01-09-01 14:01

On Fri, 31 Aug 2001 01:37:52 +0200, "Elbarto" <violvej@12mail.dk>
wrote:

>prøv en Aprilla classic ...den køre som en drøm

Ja, er en god knallert, mangler dog kræfter, kræver mange
gearskift.

>har nu rundet de første 8000 km

Har kørt ca 19000km på ca 10 måneder på min.

Kan ses her http://communities.msn.dk/PrivateBiler

klip/

>det er en softchopper går ca 85-90 på toppen

min har topfart 105 efter speedo under gunstige betingelser, dvs
ingen modvind.

>efter tragten i udsødningen er taget og den har fået en enkelt tand mer på
>fortandhjulet

Har Aprilia Classic50 baneudstødning, pris 1995 kr, ingen anden
tuning.
Er ikke gearet, mener trækkraften er for ringe til det.

Overvejer seriøst at købe et 80cc kit.
Vil gøre det muligt at køre 50 i 5 gear, og spare mange
gearskift.

John

Fra : RpR

Dato : 01-09-01 17:16

> Overvejer seriøst at købe et 80cc kit.
> Vil gøre det muligt at køre 50 i 5 gear, og spare mange
> gearskift.

Top Performances laver et rigtigt godt 49,5mm cylinderkit. Det koster
knaster men yder også derefter.
Men selv på min GPR der har 12,27hk på baghjulet da gniber det med 50km/t i
5. gear. Nu er der heller ikke meget træk på min da den er tunet efter at
yde over 10000rpm området.
Hvis jeg ville ha' godt bundtræk ville jeg montere TP's 49,5mm cylinder og
beholde den originale udstødning, med spærringer fjernet. Så er der fint
træk allerede ved 4000rpm, men motoren drejer jo nok ikke særligt meget over
9000rpm så, ikke fordi det er er meningen på noget der skal ligne en chopper
anyway.