Det forstår jeg ikke.
Fra : Jedi

Dato : 17-08-01 07:16

Vi er her i gruppen blevet opfordret til at velsigne Israel og Israels Gud.

Hvordan hænger det sammen med at Jesus forkastede jøderne som det bl.a.
fremgår af flg. skriftssted:

Mattæus 23 kap:
v37 Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der
er sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne
samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus
bliver overladt til jer selv, øde og tomt.

Jesus, Guds søn, forkastede jøderne: Forudsagde at jødernes særstilling som
Guds folk ville ophøre og at Templet ville blive ødelagt sammen med den
jødiske nation.

Med hvilken begrundelse skal vi kristne gå imod Guds dom over jøderne?? At
der i dag eksisterer et Israel skyldes jo alene en politisk beslutning.

Den dom som Gud gav jøderne er IKKE en begrundelse for at vi i dag kan
forfølge jøderne. Deres lidelser har været/er ubeskrivelige. Men det
bortforklarer ikke den kendsgerning at jøderne er blevet forkastet som Guds
udvalgt folk.

John

Fra : bk@frr.dk

Dato : 17-08-01 10:23

[...]

Du glemmer lige vers 39!!!

"For jeg siger jer: Fra nu af skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet
være han, som kommer, i Herrens navn"

og så i sammenhæng!

Jerusalem, Jerusalem! du, som slår profeterne ihjel og stener dem, der er
sendt til dig. Hvor ofte ville jeg ikke samle dine børn, som en høne
samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. Se, jeres hus
bliver overladt til jer selv, øde og tomt. For jeg siger jer: Fra nu af
skal I ikke se mig, før I siger: Velsignet være han, som kommer, i Herrens
navn!«

Hvis du læser gennem det gamle testamente vil du se netop de samme
hændelser - Jøderne vender sig bort og dyrker baal og deres profeter. Men
når Israel igen vågner op og øjner Herren, ja så er Han der for dem. Det
Jesus siger her er ikke anderledes end andre profeter har sagt gennem det
gamle testamante. Vågn åp så I kan se hvem jeg er.

Kærligt sagt af Jesus at de skulle være ene, men det er ikke en
forkastelse.

Bjarne

Fra : Jedi

Dato : 17-08-01 11:39

Den køber jeg ikke.
Jesus siger at de (jøderne) skal anderkende ham før de kan blive frelst. OG
DET HAR JØDERNE IKKE. De venter stadig på Messias. Og det er jo det vers 39
siger. Så jøderne er forkastet af Gud, INDTIL de anderkender at Jesus var
her på jorden for ca 2000 år siden Og at hans død giver frelse til os
mennesker. Men ikke før. Som folk betragtet er Jøderne forkastet af Gud, men
hvis de kommer til at tro på Jesus og hans offer, så kan de igen være at
regne blandt dem der er Guds folk.

Fra : bk@frr.dk

Dato : 17-08-01 13:22

http://www.apostolic-churches.net/bible/mhc/index.html

Dette link peger til Matthew Henry, som er den mest anerkendte bibel
fortolker i verden - læs hans udlægning af de vers du har hæftet hele din
Israel lid til

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 17-08-01 14:38

bk@frr.dk mælte sligt:

>http://www.apostolic-churches.net/bible/mhc/index.html
>
>Dette link peger til Matthew Henry, som er den mest anerkendte bibel
>fortolker i verden

Den mest anerkendte i verden? Imponerende.... kan du give nogen
kildereferencer til et sådant udsagn?

Venlig hilsen,

--
=-=-=-= "Kæmp for alt, hvad du har kært; dø, om så det gælder =-=-=-=
* Rasmus Underbjerg Pinnerup <> }{obbes (ICQ UIN="4070320") *

Fra : Peter B. Juul

Dato : 17-08-01 14:41

Rasmus Underbjerg Pinnerup <hobbes@post1.tele.dk> writes:

> Den mest anerkendte i verden? Imponerende.... kan du give nogen
> kildereferencer til et sådant udsagn?

Det er rigtigt nok, jeg har selv læst det på Usenet.

Fra : Rengøringsassistente~

Dato : 17-08-01 16:14

"Jedi" <jedi_dk@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Den køber jeg ikke.

Det behøver du heller ikke, man kan få lov til selv at se det på
internettet http://www.bibelen.dk

> Jesus siger at de (jøderne) skal anderkende ham før de kan blive
frelst. OG
> DET HAR JØDERNE IKKE. De venter stadig på Messias. Og det er jo det
vers 39

Og så, det har de fleste danskere heller ikke )

> [...]
Gud, men
> hvis de kommer til at tro på Jesus og hans offer, så kan de igen være

Kun den som kender Jesus, og som Jesus vil kendes ved, bliver frelse . .
se det i Joh. 3, 16

Niels

Fra : Live4Him

Dato : 17-08-01 13:53

> Hvordan hænger det sammen med at Jesus forkastede jøderne som det bl.a.
> fremgår af flg. skriftssted:
~~~~~~~~~~~~~~~~
Jesus forkastede ikke jøderne, det var jøderne der forkastede Ham. (joh
1,11).

> Jesus, Guds søn, forkastede jøderne: Forudsagde at jødernes særstilling
som
> Guds folk ville ophøre og at Templet ville blive ødelagt sammen med den
> jødiske nation.
~~~~~~~~~~~~
Prøv at nærlæs Rom 11 og du vil se at Gud stadig har en plan med Israel og
at Han ikke har forkastet sit folk.

jørgen.

Fra : Andreas Falck

Dato : 20-08-01 08:49

"Live4Him" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

[ ... ]
> Prøv at nærlæs Rom 11 og du vil se at Gud stadig har en
> plan med Israel og at Han ikke har forkastet sit folk.

Prøv at nærlæse Rom. kap 9 til 11 og du vil se at Gud stadig har en
plan med Israel, men at dette Israel ikke længere består af jøder der
er kødelige efterkommere efter Abraham, men at det består af sande
israelitter der er det i kraft af troen.

"Det evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
Læs om de historiske og arkæologiske fund om
Josef i Egypten: http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-079.htm

Fra : Lyrik

Dato : 19-08-01 13:01

> [...]
> samler sine kyllinger under vingerne, men I ville ikke. v38 Se, jeres hus
> bliver overladt til jer selv, øde og tomt.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Du kender historien med den fortabte søn!? Konklusionen er at han stadig
vedkender sig som søn og at faderen stadigvæk er hans far.
En far giver stadig sin søn arvelod og velsignelse, selv om han har været
vanartet i en periode.
Der står jo at befrieren skal komme fra Zion og fjerne gudløshed fra Jakob.

Ergo er Israel en vanartet søn, og vi skal ikke billige hans skarnsstreger!
Vi velsigner dem heller ikke. Vi forbander øje for øje-mentaliteten! Men vi
holder hånden over ham, for vi ved hvad Gud har i vente til ham.
Vi var jo selv vanartede hedninge, uden gud i verden, vanartede sønner som
midt i vores skarnsstreger fandt en nåde vi ikke søgte! -Og da der ikke er
partiskhed hos Gud, vil det gå jøderne tilsvarende.

Jens