Squid
Fra : Jesper FA

Dato : 18-01-01 19:29

Jeg har lidt problemer med squid. Den genhenter ikke siderne ordentligt når
jeg laver en refresh i min browser.. specielt irriterende, hvis der er en
side der ikke er blevet ordentligt downloaded.. så kan jeg ikke få den til
at hente den igen.

--
Jesper

Fra : Nicklas Uhlen

Dato : 19-01-01 13:38

Hej Jesper

Jeg ved ikke om det hjælper men i IE kan man trykke ctrl + update så tvinger
man proxy til at hente side på ny tror jeg nok

M.v.h Nicklas

Fra : Jesper FA

Dato : 19-01-01 15:32

"Nicklas Uhlen" <nicklas@uhlen.dk> wrote in message
> Jeg ved ikke om det hjælper men i IE kan man trykke ctrl + update så
tvinger
> man proxy til at hente side på ny tror jeg nok

Hvis man laver en normal refresh fra browseren logger squid noget med

TCP_CLIENT_REFRESH_MISS

og skriver GET DIRECT fra serveren.. men jeg får bare den gamle side i
hovedet..

Jeg kunne forestille mig at det er noget med at den på sådanne en refresh
kun henter head på filen og hvis den ikke er ændret, udløbsdatoen ikke er
ændret, så regner den med at filen ikke er ændret..?

--
Jesper

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 20-01-01 00:31

"Jesper FA" <news@skydiver.dk> wrote:

> Jeg kunne forestille mig at det er noget med at den på sådanne en refresh
> kun henter head på filen og hvis den ikke er ændret, udløbsdatoen ikke er
> ændret, så regner den med at filen ikke er ændret..?

I min squid.conf står:

# TAG: reload_into_ims on|off
# When you enable this option, client no-cache or ``reload''
# requests will be changed to If-Modified-Since requests.
# Doing this VIOLATES the HTTP standard. Enabling this
# feature could make you liable for problems which it
# causes.
#
# see also refresh_pattern for a more selective approach.
#
# This option may be disabled by using --disable-http-violations
# with the configure script.
#reload_into_ims off

Så det tror jeg ikke, medmindre "reload_into_ims" er "on".