mysql.exe og automatisk indsættelse i en d~
Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 16-08-01 09:04

Er det ikke muligt at benytte en .bat fil til at indsætte data i en
tabel. Lidt ala:

start mysql.exe use database; source table_lang;

Eller findes der en anden måde ?

Bo

Fra : Anders Hertz

Dato : 16-08-01 09:46

On Thu, 16 Aug 2001 08:04:25 GMT, bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo
Rattenborg) wrote:

>Er det ikke muligt at benytte en .bat fil til at indsætte data i en
>tabel. Lidt ala:
>
>start mysql.exe use database; source table_lang;
>
>Eller findes der en anden måde ?

Du kan anvende rediregering.

et kort eksempel:
I din source fil skriver du:

DROP TABLE Afdeling

CREATE TABLE Afdeling(
Afdeling CHAR (50),
UNIQUE (Afdeling)
)

INSERT INTO Afdeling VALUES ('Sales')
INSERT INTO Afdeling VALUES ('Support)
INSERT INTO Afdeling VALUES ('Ledelse')
..
..
..

dernæst:

mysql min_database -u brugernavn < sourcefil

Se også nærmere på mysqldump og genindlæsning af dette.

Anders

Fra : spam]@mail.dk (Bo Ra~

Dato : 17-08-01 10:56

>mysql min_database -u brugernavn < sourcefil

ok lige hvad jeg manglede

mysql.exe tabel < content.txt

jeg kendte ikke til tegnet '<' som var lige det jeg manglede. Når
mysql.exe startes med mysql.exe ? oplyses der ikke om denne mulighed.

Bo

Fra : Hauge

Dato : 17-08-01 11:09

Hejsa

<bo.rattenborg[no spam]@mail.dk (Bo Rattenborg)> wrote in message

> jeg kendte ikke til tegnet '<' som var lige det jeg manglede. Når
> mysql.exe startes med mysql.exe ? oplyses der ikke om denne mulighed.

Det er også fordi at det er en dos-funktion, og ikke en MySQL.

Mvh Hauge

Fra : Torben Borre Larsen

Dato : 17-08-01 15:04

a_hertz.ReMoVe@yahoo.com,Ny-Internet writes:
> [...]

>INSERT INTO Afdeling VALUES ('Ledelse')
>dernæst:
>mysql min_database -u brugernavn < sourcefil

Er der en tilsvarende syntaks til en Access-97 database - altså hvor jeg
kan udlæse nogle data uden at åbne Access-97?

Venlig hilsen
Torben Borre Larsen
[torben@dui.dk] [www.dui.dk]