Hvilken RAM i Compaq?
Fra : Steven Sørensen

Dato : 15-08-01 22:47

Hej

Er der nogen der kan sige mig, hvilken type RAM man kan bruge i Compaq? Jeg
har en 450 mhz K6-2 m. 64 MB RAM. Jeg vil jo gerne købe noget af det
billige, men fik at vide hos PRC-Data at det ikke er sikkert det virker i en
mærkevare PC.

Steven

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 15-08-01 23:55

Steven Sørensen wrote:
> [...]
> har en 450 mhz K6-2 m. 64 MB RAM. Jeg vil jo gerne købe noget af det
> billige, men fik at vide hos PRC-Data at det ikke er sikkert det virker i en

Ganske almindelig SD-ram må formodes at virke i den. prøv med fx. 64mb
ram pc133. Hvis det ikke virker er det nok noget med om rammene er
dobbeltsided eller single sided. Men jeg vil mene du burde kunne smække
minimum 64, men også 128mb ram i maskinen. I de fleste butikker kan du
sikkert snakke med dem om køb af ram, og hvis det ikke virker kan du få
pengene tilbage. I Alcotini er det muligt.

MVH Mikkel Bundgaard

Fra : Khawk

Dato : 16-08-01 01:25

Hej Steven
du kan sandsynligvis bruge hvilket som helst mærke, hvis du kører den
seneste rompaq som kan hentes fra deres hjemmeside. Hvis du skriver hvilken
model du har (Presario? modelnr?), så skal jeg undersøge det for dig og
finde den siden med rompaqs til dig.

mvh
Kim

Fra : news.cybercity.dk

Dato : 16-08-01 10:29

Du kunne også kigge i manualen hvis du lå inde med den. Generelt har jeg
aldrig haft problemer med Kingston ram og Compaq computere.

Mvh
Casper

Fra : peter-nt

Dato : 16-08-01 18:12

Spørgsmålet var for en uges tid oppe i vort firma, hvor vi står overfor
ram-opgradering af ca 250 stk deskpro (400Mhz/PII) - Vi prøvede med 2
forskellige typer nonameram:
64Mb/100 og 128Mb/133 alene, sammen, og sammen med eksisterende 64Mb/66.
Alle tests viste fuld duelighed, så vi agter ikke at købe os fattige i
original compaq-ram (som de jo alligevel selv har købt et eller andet sted
og forsynet med et prisforøgende klistermærke)
mvh peter-nt