Hvornår kan jeg få asdl?
Fra : frede-plesner@image.~

Dato : 15-08-01 07:43

Jeg blev lykkelig, da jeg hørte, at vores central ville få asdl, og meldte
mig straks til. Det var min drøm, at mine børn kunne bruge internettet
nårsomhelst de ville, uden begrænsninger, og selvfølgelig også mig selv.
Jeg fik ikke noget svar fra TeleDK; men jeg snakkede senere med en
telefonmontør i anden anledning, og han sagde at ledningerne var for gamle!
(vi bor ca 4 km fra centralen).
Er der nogen her der kender så meget til teknikken, så de kan fortælle mig,
om der overhovedet er noget håb om at få en billig intenetforbindelse, om
det måske kan lade sig gøre at acceptere en lavere hastighed end ASDL kan
præstere. f.eks. 128 kb/s?

Frede

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 15-08-01 22:40

<frede-plesner@image.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> det måske kan lade sig gøre at acceptere en lavere hastighed end ASDL kan

Desværre ASDL er ikke blevet opfundet endnu, men istedet kan vi tilbyde ADSL
:)

Det er sådan at ADSL kører på en højere frekvens på telelinjerne, og er
derfor mere overfølsom overfor støj og afstand. Også kaldet dæmpning i mere
daglig tale.

Kobber af lav kvalitet har en højere dæmpning hvilket nedsætter den relative
hastighed du ville kunne opnå, måske endda som det lyder i dit tilfælde,
slet ikke får ADSL.

Dine alternativer vil så være, håbe at I får nye kobberkabler, opkobling
igennem kabeltv, opkobling via Satelitt, Pro@ccess ISDN, Fastpris via modem.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email, remove *spammer* in address

Fra : Henning Andersen

Dato : 16-08-01 04:52

"Bjarke Andersen" <bjoeg@*spammer*bjoeg.dk> skrev i en meddelelse

, Pro@ccess ISDN, Fastpris via modem.
Nogen der ved om man stadig skal betale de 2400 kr i oprettelse
hvis man har ISDN på bopælen?

--
mvh/best regards
Henning Andersen

Fra : Tim Frølich Pedersen

Dato : 16-08-01 19:37

TDC etablere som regel kun ADSL hvis afstanden er under 3 km fra centralen.

Men denne regel er der ikke hos f.eks. Cybercity / Worldonline !

Så hvis de er på din central ville jeg kontakte dem !

Hilsen Tim

Fra : Steen Henri Jensen

Dato : 16-08-01 20:35

Hej Tim

Ved ikke hvor du har fået den info fra, men det er det rene vrøvl, bor selv
næsten 5 km fra min og min BB virker upåklageligt..

Men til Frede.. ring til 80808016 og bed dem måle linien ...

Fra : Kristian Rasmussen &~

Dato : 19-08-01 13:34

Tja, det er surt show, jeg vor 3,3 km fra centralen og dæmpning på
telefonlinien er 41,75 db og den må kun være 35 db siger TDC.

TDC er pt. ved at lægge sig ind på vores fællesantenne her i Køge og så vil
de tilbyde hurtigt internet. Men jeg er ikke på fællesantennen og for at
komme det skal man lige lægge små 7000 kr.

Min formodning er at TDC ikke vil bruge penge på nye telefonlinier nu hvor
de etablerer udstyr til kabelfødt internet. Så vi må vel vente til lynet
slår ned.....

Fra : Kristian Rasmussen &~

Dato : 19-08-01 13:38

Ups, vi fik vist hikke...

"Kristian Rasmussen & Lene Jakobsen" <krlj@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:zmOf7.15759$Ay1.167251@news000.worldonline.dk...

Fra : Steen

Dato : 19-08-01 21:07

njjjaaarr det har nu ikke noget med hinanaden at gøre... det ene er
kabelettet og det andet den alm. ATM udrulning.. så der kommer nok snart
adsl i dit område aligevel

Fra : Kristian Rasmussen &~

Dato : 21-08-01 19:19

Ehm, ik' forstået kan du komme med en nærmere forklaring?

mvh
Kristian

Fra : Kristian Rasmussen &~

Dato : 19-08-01 13:36

[...]

Jeg har i øvrigt forsøgt hos alle udbydere af ADSL som er på min central,
alle med et negativt udfald - desværre

mvh
Kristian Rasmussen

Fra : Kristian Rasmussen &~