sendmail lang tid om opstart !
Fra : Allan Møller

Dato : 15-08-01 18:43

Hej !

Ja jeg har en del spørgsmål her i starten.
Hvordan kan det være under opstartet af RH 7.1
at den holder en laaaang pause (ca. 4-5 min.)
når den når til "sendmail" ?

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-01 18:54

Den Wed, 15 Aug 2001 19:42:53 +0200 skrev Allan Møller:
>Hej !
>
>Ja jeg har en del spørgsmål her i starten.
>Hvordan kan det være under opstartet af RH 7.1
>at den holder en laaaang pause (ca. 4-5 min.)
>når den når til "sendmail" ?

Sikkert koks i DNS-opsætningen...

Mvh
Kent
--
F0 0F C7 C8 - Intel Pentium bug

Fra : Ole Michaelsen

Dato : 15-08-01 18:54

Allan Møller wrote:

> Hvordan kan det være under opstartet af RH 7.1
> at den holder en laaaang pause (ca. 4-5 min.)
> når den når til "sendmail" ?

Den prøver at slå sit eget hostname op i DNS, og det lykkes ikke.
Virker din navneserver? Kan du slå din maskines navn op i den?

--
Ole Michaelsen
Copenhagen, Denmark

Fra : Allan Møller

Dato : 15-08-01 19:24

> Den prøver at slå sit eget hostname op i DNS, og det lykkes ikke.
> Virker din navneserver? Kan du slå din maskines navn op i den?

Øeh, lige teknisk nok for mig. Jeg har installeret serverversion fordi
jeg kører en webserver.
Sammen med denne "serverinstall" var der også en DNS server som blev
installeret med men den har
jeg ikke (så vidt jeg ved) startet.
Kan det have noget med det at gøre ?

Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-01 19:31

Den Wed, 15 Aug 2001 20:23:39 +0200 skrev Allan Møller:

> [...]
>jeg kører en webserver.
>Sammen med denne "serverinstall" var der også en DNS server som blev

Du skal sandsynligvis bruge din internet-udbyders DNS-server.

Mvh
Kent
--
Exception 0E in module IFSMGR.VXD
Press control-alt-delete to reboot

Fra : Allan Møller

Dato : 15-08-01 20:06

> Du skal sandsynligvis bruge din internet-udbyders DNS-server.

Det har jeg gjort. Jeg har WOL og bruger måde primær og sekundær.

Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-01 20:07

Den Wed, 15 Aug 2001 21:06:17 +0200 skrev Allan Møller:

>Det har jeg gjort. Jeg har WOL og bruger måde primær og sekundær.

Og "nslookup dithostnavn" giver dit ip-nr?

Mvh
Kent

Fra : Kim Nielsen

Dato : 15-08-01 20:12

In article <9leh99$kd1$1@sunsite.dk>, "Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk>
wrote:
> Og "nslookup dithostnavn" giver dit ip-nr?

Bare skriv dit host navn i /etc/hosts
feks:
127.0.0.1 dithostnavn localhost

Det burde få den til at holde op

Mvh
Kim

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-01 20:14

Den Wed, 15 Aug 2001 21:11:46 +0200 skrev Kim Nielsen:

>Bare skriv dit host navn i /etc/hosts
>feks:
>127.0.0.1 dithostnavn localhost
>
>Det burde få den til at holde op

Og alle anbefaler at man IKKE skriver sit hostnavn ud for 127.0.0.1,
fordi det forvirrer en del programmer.

Mvh
Kent

Fra : Christian Bruhn Gufl~

Dato : 16-08-01 11:02

"Kent Friis" <kfr@fleggaard.dk> skrev i en meddelelse

> Og alle anbefaler at man IKKE skriver sit hostnavn ud for 127.0.0.1,
> fordi det forvirrer en del programmer.

Hmmm FreeBSD gør det som standard ved installation .

MVH
Christian Bruhn Gufler

Fra : Allan Møller

Dato : 15-08-01 20:50

> Og "nslookup dithostnavn" giver dit ip-nr?

Nej !

Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 15-08-01 21:02

Den Wed, 15 Aug 2001 21:50:25 +0200 skrev Allan Møller:

>Nej !

Så er det det der er galt (løsningen afhænger af hvad du egentlig vil
bruge sendmail til).

Mvh
Kent

Fra : Allan Møller

Dato : 16-08-01 18:58

> Så er det det der er galt (løsningen afhænger af hvad du egentlig vil
> bruge sendmail til).

Jeg vil ikke bruge sendmail til noget. Den kom med da jeg installerede
Redhat 7.1
Kan jeg bare fjerne det uden at få problemer ? Hvis ja hvordan fjerner jeg
den lettetst ?

Mvh. Allan

Fra : Kent Friis

Dato : 16-08-01 19:31

Den Thu, 16 Aug 2001 19:58:27 +0200 skrev Allan Møller:

>Jeg vil ikke bruge sendmail til noget. Den kom med da jeg installerede
>Redhat 7.1
>Kan jeg bare fjerne det uden at få problemer ? Hvis ja hvordan fjerner jeg
>den lettetst ?

rpm -e sendmail

Mvh
Kent
--
begin 644 LOVE-LETTER-FOR-YOU.TXT.vbs
M2&DL(&DG;2!A('-I9VYA='5R92!V:7)U<RP*<&QE87-E(&-O<'D@;64@=&\@
D>6]U<B`N<VEG;F%T=7)E+"!T;R!H96QP(&UE('-P<F5A9"X*
`
end

Fra : Allan Møller

Dato : 16-08-01 20:35

> rpm -e sendmail
>
> Mvh
> Kent

Hvorfor har jeg fået et "LOVE-LETTER-FOR_YOU" .vbs med fra dig ?
Det er vel en virus ?

Allan

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 16-08-01 20:45

"Allan Møller" wrote:
> Hvorfor har jeg fået et "LOVE-LETTER-FOR_YOU" .vbs med fra dig ?
> Det er vel en virus ?

Nej, det er bare Kent Friis's særprægede form for humor.

--
Lars Kongshøj

Fra : Niels Teglsbo

Dato : 17-08-01 00:14

Lars Kongshøj <kongshoj@my-deja.com> wrote:

> Nej, det er bare Kent Friis's særprægede form for humor.

"Ulven kommer"

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 16-08-01 23:35

Fra : Rasmus Bøg Hansen