PHP4
Fra : SoulMate

Dato : 15-01-01 00:53

hejsa!

har lige fået kompileret PHP4 på min suse
- nu er problemet så, hvordan får jeg apache til at bruge den ? (hvad
skal tilføjes httpd.conf ?)

- håber nogen gider hjælpe...

--
SoulMate
http://adsl.ahv.cx

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 15-01-01 08:59

SoulMate skrev:

> har lige fået kompileret PHP4 på min suse

Hvordan har du kompileret den? Det er ret vigtigt at vide.

> - nu er problemet så, hvordan får jeg apache til at bruge den ? (hvad
> skal tilføjes httpd.conf ?)

Hvis du har kompileret PHP som et Apache-modul, skal du bare fjerne
kommentarerne foran linjerne med PHP4 i httpd.conf (der, hvor der står
"AddType application" osv.).

--
http://jonaskochbentzen.dk/

Fra : SoulMate

Dato : 15-01-01 17:30

"Jonas Koch Bentzen" <ingen.epostadresse@eksempel.dk> skrev i en
meddelelse news:U1y86.1414$Nq5.226793@news000.worldonline.dk...

> Hvordan har du kompileret den? Det er ret vigtigt at vide.

dl'ede fra PHP.net og så bare derud af...
- ikke som modul (libphp4.so findes ikke på maskinen)

> [...]
>
> Hvis du har kompileret PHP som et Apache-modul, skal du bare fjerne
> kommentarerne foran linjerne med PHP4 i httpd.conf (der, hvor der

det har jeg ikke...

- PHP ligger gemt i /usr/local/bin/php

--
SoulMate
http://adsl.ahv.cx

Fra : Henrik Olesen

Dato : 15-01-01 17:58

> står
> det har jeg ikke...
> - PHP ligger gemt i /usr/local/bin/php

Jeg tror du har compiled den som standalone. Det er der heller ikke noget galt i, du kan blot kun gøre php gennem cgi (med #!/path/to/php øverst i dine scripts). Hvis du ønsker at benytte PHP direkte istedet for gennem CGI, vil jeg anbefale dig at læse den medfølgende installationsvejledning, som forklarer i korte træk hvordan du installere PHP som et modul og hvordan du installerer PHP statisk.

Med venlig hilsen
Henrik Olesen
Blue Sky
------------------------
E-mail: henrik@blue-sky.dk
www: www.blue-sky.dk

Fra : SoulMate

Dato : 15-01-01 21:53

"Henrik Olesen" <henrik@blue-sky.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

installationsvejledning, som forklarer i korte træk hvordan du
installere PHP som et modul og hvordan du installerer >PHP statisk.

hmm, den vil stadig downloade filen... - har sat path ind i toppen og
chmod 755 på filen!

- tror jeg vil kaste mig ud i at kompilere hele lortet igen efter den
artikel på webcafe.dk som Tonni omtaler!

--
SoulMate
http://adsl.ahv.cx

Fra : Tonni Aagesen