netværksproblemer!
Fra : Tommy Petersen

Dato : 15-08-01 17:59

hej.

jeg har et lille netværk mellem 2 maskiner(win me på begge)
den ene finder nemt den anden maskine,men ikke omvendt.
jeg mener at have sat det rigtigt op-,men har måske glemt en lille detalje.
er der en der har en ide om ting der ofte går galt (glemmer)vedr.opsætning
af sådan et lille netværk.ps-er gerne behjælpelig med lidt flere oplysninger
hvis det er påkrævet.

Tommy .

Fra : Erwin Sørensen

Dato : 15-08-01 18:41

Se i egenskaber for netværket, begge maskiner skal have samme
arbejdsgruppenavn og samme protokoller er fildeling aktiveret på begge
maskiner ??.Hvis ikke det er nok med tcp/ip protokollen så installer Netbui.

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 15-08-01 18:49

> [...]
> er der en der har en ide om ting der ofte går galt (glemmer)vedr.opsætning
> af sådan et lille netværk.ps-er gerne behjælpelig med lidt flere

Læs den her igennem: http://www.eaid.dk/eaid.php?action=vis&id=70&mid=1
Med den i hånden, skulle du nok få det til at virke :)

-Peter

--
Netværksinteresseret? Kig her:
http://www.eaid.dk/eaid.php?mid=5&action=list&list=44

Fra : Tommy Petersen

Dato : 15-08-01 22:00

1000 tak for jeres hjælp,nu kører det som det skal.

og det var bare en lille detalje

M.V.H:Tommy