RH el. Mandrake og 1-meg
Fra : Morten P. Juliussen

Dato : 14-01-01 21:41

Nu har jeg prøvet med både RH 7.0 samt Mandrake 7.2
- Er der nogen der har et forslag til hvordan jeg får hul igennem til
internettet?

Troede egentlig at det var simpelt; jeg har et 1-meg-modem og har derfor
blot sat maskinen op til at bruge dhcp, men det virker ikke!

Kan det tænkes at linux'en ikke vil fungere med mit netkort? Hvordan
undersøger jeg det?

Håber på hjælp fra i kloge hoveder - tak.

M.v.h.

Morten P.J.

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 14-01-01 22:06

On Sun, 14 Jan 2001, Morten P. Juliussen wrote:

> [...]
> blot sat maskinen op til at bruge dhcp, men det virker ikke!
>
> Kan det tænkes at linux'en ikke vil fungere med mit netkort? Hvordan

Kan den indlæse modulet til dit netkort? Står der noget i
/var/log/messages? Hvad siger dmesg? Hvad med ifconfig?

Er der en statusdiode på netkortet, så du kan se, om der er saft i
ledningen?

Hvis du kender modemmets IP adresse og netmaske, kan du forsøge at sætte
statisk IP på maskinen.

> Håber på hjælp fra i kloge hoveder - tak.
>
> M.v.h.
>
> Morten P.J.

Rasmus Bøg Hansen