Hd arbejdstemp ...
Fra : Søren B. Nielsen

Dato : 15-08-01 14:05

Jeg har leget lidt med det HD-temp program der ligger på tweakup.dk ....
Min Ibm GXP75 30 GB disk bliver op mod 60 grader varm ved kontinuert
belastning ....
er det ikke alt for meget ?
/Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-01 15:53

"Søren B. Nielsen" <sbn@e-fyn.dk> wrote in message
> Jeg har leget lidt med det HD-temp program der ligger på tweakup.dk ....

Har du et direkte link?

Jeg kunne da også tænkte og vide hvad temperaturen på mine harddiske er..

Jeg vidste ikke at den havde en temperatur måler...

> Min Ibm GXP75 30 GB disk bliver op mod 60 grader varm ved kontinuert
> belastning ....
> er det ikke alt for meget ?

Om det er for meget ved jeg ikke. Men disken har sikkert ikke godt af det i
længden. Har du Kabinet luft-sirgulation?

Fra : Søren B. Nielsen

Dato : 15-08-01 16:44

http://www.siguardian.com/products/hddtemperature/index.html <== her er
programmet ...
Det virker, som de skriver, kun på nyere diske ......
btw ... tempen er røget ned på 39c nu :)
1 stk 40 mm 12V fan @ 5 V var nok ...
weird !
mvh.
Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-01 17:09

> http://www.siguardian.com/products/hddtemperature/index.html <== her er
> programmet ...

Takker,,, men når jeg åbner filen. Siger den:

C:\documents and settings...... osv....

This application has failed to start because the application confihuration
is incorrect. Reinstalling the application may fix this problem...

Har Abit kt7-raid bundkort.

IBM GXP75 30 GB, og Qantum Fireball 60 GB ata 100

Fra : Søren B. Nielsen

Dato : 15-08-01 17:32

Kan jeg desværre ikke hjælpe med !
Har selv KT7a + 30 gb gxp'er ...
virker fint her (win2k)

mvh.
Søren

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-08-01 18:57

> Kan jeg desværre ikke hjælpe med !
> Har selv KT7a + 30 gb gxp'er ...
> virker fint her (win2k)

Hvis der er andre der kan Hjælpe, så kører jeg Windows XP,,,

Men tilsyneladende,, er det ikke understøttet af softwaren,, Men jeg
forstår nu det ikke lige, for XP. Ligger jo ret tæt op af W2k. Men det
plejer nu kun at skylde dårlig programmering. Fx. kunne jeg ikke få mit
lydkort til at dutte.... Men da de næste drivers kom,, virkede det fint.

Fra : Lasse Elbek

Dato : 16-08-01 00:56

> [...]
> plejer nu kun at skylde dårlig programmering. Fx. kunne jeg ikke få mit
> lydkort til at dutte.... Men da de næste drivers kom,, virkede det fint.

Jeg får samme fejl med winxp ;(

/Lasse

Fra : Madsen

Dato : 15-08-01 18:40

"Søren B. Nielsen" <sbn@e-fyn.dk> skrev:

> http://www.siguardian.com/products/hddtemperature/index.html

Fandens man ikke lige kendte det program for 3-4 uger siden
hvor jeg også var bange for at mine IBM GXP60 var lidt for
varme, men tak for linket :)
Jeg har 2 x GXP60 som førhen sad monteret i et tower i de her
almindelige slots til harddiske. (3¼" eller hvad er det nu?)

De blev så varme at jeg ikke ikke kunne røre ved dem og var
ikke helt sikker på om de kunne holde til det.
Ifølge denne side: <http://www.xbitlabs.com/storage/ibm-60gxp/>
skulle de jo ligge på omkring 39 grader.

Nå, men det jeg prøver at fortælle er, at jeg i en anden nyheds-
gruppe blev anbefalet at montere dem i to 5¼" slots og så evt.
købe en blæser af denne type:
<http://www.proconsult.dk/katalog/komp/komp-div/kab-acc/cool-ttc-hdc2_stor.html>
Jeg købte to, men bruger pt. kun en enkelt af dem, og hvis jeg
måler med det program du sendte link til, så ligger de på hen-
holdvis 39 og 42 grader lige pt. Den på 42 har jeg lige kørt en
defrag på. Det må absolut være godt nok.

PS. Programmet virker også fint på Win2000 her.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Janus Nielsen