Database som også kan styre klokken
Fra : Jens Johansen

Dato : 15-08-01 09:38

Jeg er ved at lave en database som skal kunne registrere medarbejder.En
database som virker som et stempelur.
Det kunne være hvor man trykker på F2 så popper en menu frem hvor man vælger
" Komme" eller "gå". Så popper en ny menu op hvor man indtaster sit
medarb.nr. eller sine initialer og så er man registreret, men den skal også
kunne skrive hvad tid man gør det. Og så skal det slvfølge laves med
adgangskode ind til selve databasen.
Nogen der har et forslag til hvordan? Jeg har forsøgt i MS Access 2000 ,men
kan ikke få den til at styre uret.
Hjælp-- det kunne også være at nogen kendte til et program der kan gøre det
samme, men det kræver at jeg får koderne til det så jeg selv kan tilpasse
programmet.
Nogen forslag skriv til johansen@jyde.dk

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-08-01 10:25

"Jens Johansen" <jenstina@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
> adgangskode ind til selve databasen.
> Nogen der har et forslag til hvordan? Jeg har forsøgt i MS Access 2000

Kik på default value - hvis det er det der er problemet
Så kan du spørge videre i dk.edb.ms-access hvis du vil arbejde videre med
Acc2K

Hvis ikke så prøv at konkretisere dit spørgsmål
Hvad mener du med "kan styre klokken"

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Jens Johansen

Dato : 15-08-01 12:27

> [...]
>
> mvh/Peter Lykkegaard
>
> Når man nu skal stemple ind så skal den kunne registrere hvad klokken er
når man har indtastet sig som komme og ligeså når man taster sig ud. Altså
så jeg kan se om de er kommet for sent eller at de arbejder over.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 16-08-01 16:15

> når man har indtastet sig som komme og ligeså når man taster sig ud. Altså
> så jeg kan se om de er kommet for sent eller at de arbejder over.

DefaultValue - > Now() hvis vi snakker Acc2K

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Anders Hertz

Dato : 15-08-01 13:29

On Wed, 15 Aug 2001 10:38:12 +0200, "Jens Johansen"
> [...]

>database som virker som et stempelur.
>Nogen der har et forslag til hvordan? Jeg har forsøgt i MS Access 2000 ,men

Kig nærmere på den indbyggede function: now ().

Anders