Indhentning af flere tilbud.
Fra : SFJ

Dato : 15-08-01 07:22

Hej NG.

Jeg har ladet mig fortælle at det ikke er tilladt at indhente mere end 2
tilbud på en opgave. Er det korrekt?

Er det også korrekt at man, hvis en kunde har indhentet mere end 2 tilbud,
er i sin gode ret til sende kunden en regning på udarbejdelse af tilbud?

Jeg ville meget gerne se en henvisning til en lov om ovenstående, så hvis
nogen har et link..........

Søren Falkenberg Johansen
Idé-Sign - Skilte & Solfilm

Fra : Thomas

Dato : 16-08-01 11:29

> Jeg har ladet mig fortælle at det ikke er tilladt at indhente mere end 2
> tilbud på en opgave. Er det korrekt?

Ikke mig bekendt.

> Er det også korrekt at man, hvis en kunde har indhentet mere end 2 tilbud,
> er i sin gode ret til sende kunden en regning på udarbejdelse af tilbud?

Det vil med andre ord sige, at hvis du indhenter 4 tilbud fra VVS branchen,
så er de hver især berettiget til at sende dig en faktura? Så kan de ikke
betale sig at indhente tilbud, det du sparer vil jo blive spist op af de
ekstra regninger.

> Jeg ville meget gerne se en henvisning til en lov om ovenstående, så hvis
> nogen har et link..........

Jeg har ikke noget link eller lign. kun mine egne erfaringer og sunde
fornuft (det er dog ingen garanti for at jeg ikke tager fejl, det er set
før...

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial

Fra : Jacob Møller

Dato : 16-08-01 11:32

> [...]
> betale sig at indhente tilbud, det du sparer vil jo blive spist op af de

Hvis udarbejdelsen af tilbuddet er en længere process skal kunden
selvfølgelig faktureres for dette.

Med venlig hilsen,
Jacob Møller
www.kiloo.dk

Fra : elvis

Dato : 16-08-01 16:46

"Jacob Møller" <jacob@jvector.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis udarbejdelsen af tilbuddet er en længere process skal kunden
> selvfølgelig faktureres for dette.

Ja..dog ikke hvis der er tale om en licitation...

Fra : per

Dato : 16-08-01 11:54

On Thu, 16 Aug 2001 12:29:06 +0200, "Thomas" <flash4@it.dk> wrote:

> [...]

Jeg har hørt at private godt må få mere end 2 underhåndstilbud.

Om loven endelig er vedtaget, er jeg ikke klar over, men den har vist
været oppe at runde derinde.

/Per Hansen

icq 8212837

Fra : elvis

Dato : 16-08-01 16:44

"Thomas" <flash4@it.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> betale sig at indhente tilbud, det du sparer vil jo blive spist op af de

Sådan er det i dag...men pr. 1. september, når den nye licitationslov træder
kraft, må du indhente op til 4 underhåndsbud.
Ønsker du flere tilbud er du underlagt licitationsloven og skal følge de
gældende
regler ved en licitation...

Fra : Thomas

Dato : 17-08-01 07:44

> [...]
> kraft, må du indhente op til 4 underhåndsbud.
> Ønsker du flere tilbud er du underlagt licitationsloven og skal følge de

Vil det med andre sige, at hvis jeg som privatperson skal betale for
tilobud, hvis jeg indhenter mere end 2 stk. og de er gratis, hvis jeg kun
indhenter 2? Så giver man da for alvor de forskellige konkurrenter en
lejlighed til at snakke sammen og fastsætte nogle priser, når de nu
alligevel skal høre den andre om jeg har indhentet mere end 2 tilbud.

Fra : Carsten Riis

Dato : 16-08-01 11:19

SFJ wrote:

> Hej NG.
>
> Jeg har ladet mig fortælle at det ikke er tilladt at indhente mere end 2
> tilbud på en opgave. Er det korrekt?

Kommer vist an på, hvilken form for opgave

> [...]
>
> Jeg ville meget gerne se en henvisning til en lov om ovenstående, så hvis

Tja, jeg fandt http://www.retsinfo.dk/_GETDOCI_/ACCN/A20010045030-REGL
http://www.retsinfo.dk, hvor du sikkert selv kan finde mere lovstof
på området.

Den lov som det drejer sig om er for offentlige bygge- og
anlægsarbejder.
Hvad bygge- og anlægsarbejder er for en størrelse, tja det må du så
lige selv finde ud af.
Og om der gælder lignende regler for private bygge- og anlægsarbejder,
det ved jeg ikke.

--
Med venlig hilsen Carsten Riis (for email: se godt efter i headeren)