Hjælp til SB PCI 128
Fra : Ventura

Dato : 14-01-01 12:05

Hej!

Jeg har som før nævnt lige fået MD72 og opdateret til kernel 2.4. Det kører
alt sammen rigtig godt, undtagen mit SB PCI 128... Da jeg kompilerede
kernelen valgte jeg yes til både ES1370 og ES1371 driverne, men når jeg
booter siger den 'module ES1371 not found' el. lign.

Hvordan kan jeg rette i dette problem?

På forhånd tak.
Niels Skovmand!

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 14-01-01 12:37

Ventura wrote:
> [...]
> kernelen valgte jeg yes til både ES1370 og ES1371 driverne, men når jeg
> booter siger den 'module ES1371 not found' el. lign.

Har du oversat og installeret modulerne?

--
Lars Kongshøj

Fra : Leo Laursen

Dato : 14-01-01 12:58

I artikel <93s143$9fq$1@news.inet.tele.dk>, skrev "Ventura"
<ventura@dynip.com>:

> [...]
> kompilerede kernelen valgte jeg yes til både ES1370 og ES1371
> driverne, men når jeg booter siger den 'module ES1371 not found' el.

Hvis du med yes mener "i kernen" og ikke som modul, er det måske
fordi du har es1371 i /etc/modules.conf.
Prøv at udkommentere linier med alias ...... es1371 (# foran)
Prøv også lige at regulere styrken i en mixer, da den har en tendens
til at starte i latterlig lav indstilling.

Leo

Fra : Ventura

Dato : 14-01-01 16:36

Hej!

Med at vælge yes til ES1371 mente jeg, at jeg under 'make config' valgte yes
til understøttelse af ES1370 og ES1371 (da jeg opdaterede min kernel til
2.4)..

At udkommentere linierne med ES1371 hjalp ikke, det gjorde bare at den ikke
meldte fejl under opstarten.. Men lyden virkede stadig ikke (har checket
mixer)..

Jeg lagde også mærke til at der under opstart står "Possible IRQ Conflict",
men kan det passe, når kortet virker perfekt under Windows 2000..

Ellers tak for forslaget

Er der andre, som har gode ideer?

Niels Skovmand aka. Ventura.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 14-01-01 20:15

Ventura wrote:

> [...]
>
> Jeg lagde også mærke til at der under opstart står "Possible IRQ Conflict",
> men kan det passe, når kortet virker perfekt under Windows 2000..

Lige nøjagtigt denne har jeg set på nettet et eller andet sted. Noget med
at dit lydkort vil have IRQ 13 sammen med FPU'en, og du skal vælge manuelt.

Jeg har ingen problemer af den slags, men har problemer med Cooker (Linux
mandrake development version), og kan ikke optage lyd under Linux med
sox, og alsa tingene kan ikke finde de ALSA drivere der er installeret :(

Fra : Leo Laursen

Dato : 14-01-01 20:41

I artikel <93sh0n$1t2$1@news.inet.tele.dk>, skrev "Ventura"
<ventura@dynip.com>:

> At udkommentere linierne med ES1371 hjalp ikke, det gjorde bare at den
> ikke meldte fejl under opstarten.. Men lyden virkede stadig ikke (har
> checket mixer)..

Fejlmeldingen her er er modutils der ikke kan finde modulerne,
og de findes jo heller ikke.

> Jeg lagde også mærke til at der under opstart står "Possible IRQ
> Conflict", men kan det passe, når kortet virker perfekt under Windows
> 2000..

Jeg ved ikke om det er der for, men jeg synes ikke det virker som en
god ide med både ES1370 og ES1371 i kernen, hvis du er usikker på
hvilken så prøv med begge som moduler ( vælg m)
Eller hvis du stadig har din gamle kerne så se hvilken der virker der.

Måske er det en ide at checke om du har sagt yes til
CONFIG_IDEPCI_SHARE_IRQ=y
i linux*/.config

Leo