Unlocking, er det lovligt?
Fra : Mark Andreas Christe~

Dato : 14-08-01 22:52

Da jeg var inde og kigge på en ny mobiltelefon (T39 er sej!) kom jeg i en
stor diskution med forhandleren. Han påstod hårdnakket at unlocking er
ulovligt, og det endvidere står i abonnementsbetingelserne at man ikke må
unlocke (Sonofon).

Han har ikke ret, vel?

Jeg mindes fra en tidligere tråd et link til en side hvor Telestyrelsen
bekendtgør at det er lovligt, er der nogen der tilfældigvis kan huske det
link? Så kan jeg jo smide det i hovedet på forhandleren!

På forhånd tak for svar

Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

Fra : Torben Larsen

Dato : 14-08-01 22:55

On Tue, 14 Aug 2001 23:51:56 +0200, "Mark Andreas Christensen"
<Machs-nospam-@email.dk> wrote:

> [...]
>link? Så kan jeg jo smide det i hovedet på forhandleren!
>
>På forhånd tak for svar
>
>Med venlig hilsen Mark Andreas Christensen

http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8494
Regards

Torben

I wish I was what I was when I wished what I was was what I am.

Fra : Brian Fisker

Dato : 15-08-01 09:12

> [...]
> stor diskution med forhandleren. Han påstod hårdnakket at unlocking er
> ulovligt, og det endvidere står i abonnementsbetingelserne at man ikke må

Få manden til at peje ud, hvor der i abb. betingelserne står, at unlocking
er ulovligt. Det kan han helt sikkert ikke!

\Mandal

Fra : Per H. Nielsen

Dato : 15-08-01 09:40

"Brian Fisker" <Fisker@mobilixnet.dk> writes:

>Få manden til at peje ud, hvor der i abb. betingelserne står, at unlocking
>er ulovligt. Det kan han helt sikkert ikke!

Og selv om han kan udpege det i betingelserne, så er deres eneste
sanktionsmulighed at ophæve abonnementet. Det vil bare betyde, at man
sparer penge, da man formentlig har unlocket telefonen for at benytte
den i forbindelse med et helt andet abonnement.

Hilsen
Per
--
Per H. Nielsen <phn@dkscan.dkx>