Ultralet grej
Fra : Morten

Dato : 14-08-01 22:13

Mit spørgsmål er om der overhoved findes en 1, eller om det bare er oplyst
til brug af en DT line, så den i realiteten hedder 2?

Løber den desuden 1-2, 3-4 osv.., eller kan den også løbe 2-3, 4-5 osv...?

Desuden er der nogle der har prøvet så let grej herinde?, og hvad er
erfaringerne med det?

Læste om en der landede en 1 kg. ørred på en 3´er, det tog ham et kvarter at
få den ind. Det tænder mig lidt, da det er fighten, der er det fede, og jeg
nok aldrig fanger en 10 kilos Havbasse i Tryggen med mit held .

Hvad bruger man desuden af tykkelse og brudstyrke på forfang i denne
"kaliber"?

Med Venlig Hilsen
Morten

Fra : Ivan Vejsgård Nielse~

Dato : 14-08-01 23:04

en af mine tidligere bekendte havde en orvis one-weight fluestang (klasse 1), og
jeg kan huske han snakkede om en bækørred på 30 cm der tog over 10 minutter at
få ind. Lidt for kleint med mindre man da er til det ekstreme

mvh ivan

Fra : RedTag

Dato : 14-08-01 23:09

"Morten" <cichlidae@jubiimail.dk> skrev i meddelandet
> [...]
> nok aldrig fanger en 10 kilos Havbasse i Tryggen med mit held .
>
> Hvad bruger man desuden af tykkelse og brudstyrke på forfang i denne

Om man som flugfiskare har fiskat med klasser från 5/6 upp till 10/11 i
många år så då kan jag ge ett tips på att prova på klasser 2/3 eller 3/4.
Jag har i sommar fiskat med 6' spö klass 3/4 och så roligt fiske trodde jag
inte fanns. Man kastar givetvis inte lika långt men i mindre älvar är det då
inga problem, presentationen av små flugor och med tunna tafsar är
fantastisk

Den största fisken jag fått med denna utrustning är en Harr på 1,2kg och det
var en härlig drillning, Att man inte skulle få in fisken tillräckligt
snabbt är nog mest elakt skitsnack. Jag hade endast en 0,14 tafs och jag
fick in den ungefär på samma tid som om jag haft min 5/6.

Jag håller just nu på att bygga färdigt ett BlackLevel 6' klass 2/3 men det
hinner jag nog inte testa i år. Men jag säger bara ta och testa ett spö i
klasser 2/3 eller 3/4 för det är bra investering och en given glädje att
fiska med.

--
Mvh/
Micke Andersson

Fra : Henric

Dato : 15-08-01 00:59

Har du något tips på ett prisvärt märke. Helst inte för långt över 1000
kronor. Vill gärna ha 3-4 delat att fästa på ryggsäcken på vandringarna.
/H

Fra : **RedTag**

Dato : 15-08-01 22:22

Prova på www.maximafiske.com men det är 6' 3/4 2-delat

Fra : Henric

Dato : 16-08-01 01:16

Är inte 6" för kort?

Fra : -- kent --

Dato : 16-08-01 07:12

On Thu, 16 Aug 2001 00:15:38 GMT in <news:dk.fritid.lystfiskeri> "Henric"
<henric@[nospam]_telescopesoftware.se> wrote:

>Är inte 6" för kort?

??? Han skrev 6' vilket betyder 6 fot. Inte tum. '=fot, "=tum.

Fra : Henric

Dato : 16-08-01 19:18

Sorry... fel tangent.
Är inte 6' för kort? Mina två flugspö är 9 fots och jag funderar på om det
stor skillnad i svårighet att driva linan om man går ner till 6 fot?
Min flugfisketeknik är väl inte den bästa.
/H

Fra : Erik Breum Petersen

Dato : 15-08-01 07:36

Jeg har set en klasse 0 stang i et katalog. Men det er vist mest som
produktlir fra producentens side. På et tidspunkt kappedes de om at lave den
første klasse 1 stang der kunne bruges. Det var vist Sage der kom først. Men
altså nu klasse 0. Hmmm

Grøn guide Erik Breum Petersen
Trente Mølle. Natur-, Miljø-, og Lokal Agenda 21 Center
Trentevej 7
Ny Stenderup
5672 Broby

6268 1979