Registry og NT
Fra : Jonathan s

Dato : 14-08-01 19:07

jeg har et problem i win2000 og winXP, jeg skal læse nogle til fra registry,
finde nogle ukendte keys i \SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Pci\ og jeg bruger
getkeynames for at finde navnene på de ukendte, men problemet er så at jeg
ikke har lov til at bruge getkeynames på det bestemte sted, selv når jeg er
logget på som admin, jeg skal helt ind i registry og sætte fuld acces på
dette sted for at jeg kan få lov.........er der en anden måde jeg kan finde
de ukendte uden at skulle bruge getkeynames ???? Jeg vil blive meget glad
hvis der er nogen der kan hjælpe, den kode jeg bruger er forneden.

RegistryEntries := TRegistry.Create;
Alist := TstringList.Create;
Registryentries.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
RegistryEntries.OpenKey('\SYSTEM\CurrentControlSet\Enum\Pci\',False);
RegistryEntries.GetKeyNames(Alist);
for i:= 0 to (AList.Count-2) do
begin
Registryentries.RootKey:=HKEY_LOCAL_MACHINE;
RegistryEntries.OpenKey('\SYSTEM\CurrentControlSet\enum'+(AList.Strings[i]),
False);
end;
RegistryEntries.CloseKey();

Jonathan

Fra : Thomas Rose

Dato : 14-08-01 21:31

Hej Jonathan,

hvad er det præcis du vil opnå med dine ønskede ændringer i registry?

En tanke: Måske piller du ved noget som det ikke er meningen du skal pille
ved gennem registry... nu er jeg (endnu :) ikke ekspert på Win 2K, men man
kunne tænke sig at f.eks. service-applikationer o.a. kræver at du foretager
ændringerne gennem f.eks. "Component Services" eller Service-API'et... well,
just a thought.

Cheers,
Thomas

Fra : Jonathan s

Dato : 14-08-01 21:33

jeg vil opnå at få lov til at læse nogle ting i reg, for at finde info om
chipset/agp og så videre, og det er nemlig der tingene ligger.
Joanthan.

Fra : Thomas Rose

Dato : 14-08-01 21:42

Hej igen,

> jeg vil opnå at få lov til at læse nogle ting i reg, for at finde info om
> chipset/agp og så videre, og det er nemlig der tingene ligger.

Ok, den slags oplysninger... interessant... hmm... det er ikke noget jeg har
rodet særlig meget med, fra Delphi... det "største" har formentlig været at
kunne detektere hvilket operativ-system der køres med og hvilken
processor-type, der sidder i maskinen... og disse oplysninger trak jeg ud
gennem Windows API'er, og ikke fra registry. Måske holder min oprindelige
tanke? Måske kan en anden svare på dette...

Men så vidt jeg ved skulle det være muligt at få de oplysninger, du søger,
gennem API'er og ikke ved direkte tilgang til registry... men om det er den
eneste måde ved jeg desværre ikke.

Held og lykke,
Thomas

Fra : Jonathan s

Dato : 14-08-01 21:46

Hvordan kan jeg da få dem igennem api'en? , det ville jo også være bedre og
mere korekt.
Jonathan