BB-ADSL med Ericsson HM220dp udstyr
Fra : Bo Carøe.

Dato : 14-08-01 16:33

Jeg har fået installeret et Ericsson modem af TDK, men jeg kan ikke få hul
igennem til internettet,
og TDK support, dem har jeg snakket med, uden den store hjælp.

Så er det om der ikke er en eller anden der kan lave en udskrift af sådan en
modem opsætning (Advanced Settings) så jeg kan sammenligne lidt..

Mhv Bo Carøe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-01 17:07

"Bo Carøe." <oz5afj@get2net.dk> wrote in message

> Jeg har fået installeret et Ericsson modem af TDK, men jeg kan ikke få hul
> igennem til internettet,
> og TDK support, dem har jeg snakket med, uden den store hjælp.

Har du prøvet at skifte dit netkabel ud, eller skifte mellem Uplink, og alm.
port i hub/Switch?

Det er simpelhen utroeligt,,, Det er det hver eneste gang,,,, Prøv det, og
spørg ikke TDC

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-08-01 17:46

Tue, 14 Aug 2001 18:07:14 +0200, skrev Bjarke Hansen, på 15 linier, i
<3b794cb3$0$325$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, :

> [...]
>port i hub/Switch?
>
>Det er simpelhen utroeligt,,, Det er det hver eneste gang,,,, Prøv det, og

Hvorfor tror du han bruger hub?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bo Carøe.

Dato : 14-08-01 19:14

> Hvorfor tror du han bruger hub?

Jeg bruger ingen af delen.

Mhv Bo Carøe.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-08-01 19:49

> Jeg bruger ingen af delen.

Hvis du bruger et krydset kabel til dit netkort, så prøv med et alm.
ligeigennem kabel. og omvendt, hvis du allerede bruger et normalt...

Hvis der er grøn lys i modemmet, som der skal være. Kan der være 2
muligheder.

1. Du for ikke tildelt en IP adresse fra TDC.

2. der er ikke forbindelse til netkortet.

Fra : Bo Carøe.

Dato : 14-08-01 20:59

> [...]
> muligheder.
>
> 1. Du for ikke tildelt en IP adresse fra TDC.
>
> 2. der er ikke forbindelse til netkortet.

Så må det være det med IP adressen da der er lys i modem.

Jeg kan gå ind på en service web side i modemet på IP:192.168.254.254 og der
kan jeg se at følgende:

ADSL Interface Status:
Upstream Bitrate (TX) 128000 Bits/Second
Downstream Bitrate (RX) 256000 Bits/Second
Current ADSL mode G.Dmt
SNR margin (x10) 310 dB
Attenuation (x10) 300 dB
Line status 1
Total LOFS count 0
Total LOSS count 35
Total Errors count 0
Current 15-min LOFS 0 Seconds
Current 15-min LOSS 0 Seconds
Current 15-min Errors 0 Seconds

LAN:
Modem IP adresse 192.168.254.254
Subnet mask 255.255.255.0
Operating mode Routed/RFC1483
ADSL mode Multimode

Routed:
VP 14
VC 101
Encapsulation type VC Mux
Enabel NAT X
Enable DHCP client x

DHCP:
Enable DHCP server

Customized:
System name
System location
System contact person

Management:
ILMI
Trap destination IP 0.0.0.0

OSM F4 Table:
VP 14
Continuous continuity checking x
Fault management
Loopback x

OAM F5 Table:
VP 14
VC 101
Continuous continuity checking
Fault management
Loopback x

Interface ethernet:
Description ethernet
Physical Address (MAC) 00:80:37:c4:89:80
MTU size 1514 bytes
Admin status 1
Operational status 1
In octets 77858 bytes
Out octets 268211 bytes
In errors 0 Packets
Out errors 0 Packets
In discards 0 Packets
Out discards 0 Packets

Mhv Bo Carøe

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-08-01 17:47

Tue, 14 Aug 2001 17:33:20 +0200, skrev Bo Carøe., på 9 linier, i

Dem skal du ikke pille ved.
De står som de skal...
Men TD har jo nok glem og sætte dig til
Har du lys i alle dioderne?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Bo Carøe.

Dato : 14-08-01 19:08

Karsten Andersen wrote:

> Tue, 14 Aug 2001 17:33:20 +0200, skrev Bo Carøe., på 9 linier, i
> [...]

Ikke pille nå ok, jeg er 'kommet til' at reset af modemet, så alle param. står
til default !!
Så hvad gør jeg så ?

der er lys som der skal være 3 stk.
Og der kom et tekniker og laver min sat det op i Fredags i sted for den 24.

de Bo

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-08-01 23:31

Tue, 14 Aug 2001 20:08:03 +0200, skrev Bo Carøe., på 29 linier, i
<3B796903.D82AF576@get2net.dk>, :

>Og der kom et tekniker og laver min sat det op i Fredags i sted for den 24.
>
>de Bo
Han gik vel ikke før det virkede?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433

Fra : Jesper Skriver

Dato : 20-08-01 19:22

On Tue, 14 Aug 2001 20:08:03 +0200, Bo Carøe. wrote:

> Ikke pille nå ok, jeg er 'kommet til' at reset af modemet, så alle param. står
> til default !!
> Så hvad gør jeg så ?

Ringer til support, og betaler evt. ved kasse 1.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Karsten Andersen

Dato : 14-08-01 17:49

> [...]

>Så er det om der ikke er en eller anden der kan lave en udskrift af sådan en
>modem opsætning (Advanced Settings) så jeg kan sammenligne lidt..

BTW skulle du ikke først få det fra den 24?

Karsten
http://www.jyde.cc/
ICQ: 14948433