Indhold af tabel til filnavn
Fra : Garvang

Dato : 14-08-01 11:26

Kan nogen hjælpe!
I MsWord har jeg lavet er makro der kopierer indholdet af et feldt i en
tabel ( et filnavn ) ,til et et feldt i en anden tabel, samtidig vil jeg
gerne have filen kopieret.
FileCopy "C:\Dokumenter\A\indhold af clipboard", "C:\Dokumenter\B\indhold af
clipboard",
Jeg kan ikke finde en komando der kopierer indholdet af clipboard til
formlen.
Venlig hilsen
Bjarke

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 14-08-01 12:44

"Garvang" <garvang@post4.tele.dk> wrote in message
> [...]
af
> clipboard",
> Jeg kan ikke finde en komando der kopierer indholdet af clipboard til

Hmm, hvorfor gå over clipboardet?
Destination.Columns(1).Cells(1).Range.Text =
Source.Columns(1).Cells(1).Range.Text

Hvor Destination og Source er referencer til Word.Table objektet

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Garvang

Dato : 14-08-01 18:14

Ideen med makroen er, ud fra en liste med alle filer at tage et udplug på
eks. 20 forskellige ved at markere 1 tilfældig fra listen, udføre makroen,
derefter en ny tilfældig fra listen, udføre makroen, til man har 20 i den
anden liste, samtidig skal filerne kopieres til diskette.

Garvang <garvang@post4.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b78f9ec$0$290$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 15-08-01 07:09

> [...]
> derefter en ny tilfældig fra listen, udføre makroen, til man har 20 i den
> anden liste, samtidig skal filerne kopieres til diskette.

Dvs du har en tabel med filnavne i et worddokument
Hver fil skal kopieres til samme diskette?

Hvis vi antager at det er det rene filanvn der stå i første kolonne

FileCopy _
"C:\Dokumenter\A\" & Source.Columns(1).Cells(1).Range.Text, _
"C:\Dokumenter\B\" & Source.Columns(1).Cells(1).Range.Text

Vil kopiere den første fil i din liste

Prøv at beskrive det du gerne vil frem til i almindelige sætninger uden
skæven til egentlig kode

mvh/Peter Lykkegaard

Fra : Garvang

Dato : 15-08-01 08:13

O.K.
Helt konkret drejer det sil om musikrepetuare der ligger i en tabel i Word,
tabellen indeholder filnavn, samt div. oplysninger om nummeret.
Antallet af numre er væsentligt større end vi kan nå at spille på en aften,
derfor laver jeg et udpluk af numrene der er forskellig fra gang til gang,
listen udprinter vi og har med til at støtte os til den aften.
Grundrytme og bas klares af et midi instrument med diskette drev, og det er
til dette jeg gerne vil have kopieret filerne, så jeg ikke skal skifte
diskette så mange gange på en aften.

Peter Lykkegaard <polonline@hot.mail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Lfoe7.9$5f.846@news.get2net.dk...

Fra : Rayman

Dato : 16-08-01 19:42

Hvis du vil have fat i clipboard, skriver du
Clipboard.GetData
eller
Clipboard.GetText