ADSL med MD 7,2
Fra : Søren A. Pedersen

Dato : 10-01-01 00:42

Hej Ng

Som ny linux-user har jeg brug for lidt hjælp!

- at sætte en WOL ADSL op til at funge med Mandrake 7,2. Denne er forbundet
med en SWITCH hvorpå ADSL routeren er koblet!

takker på forhånd!

sap2k --> www.wol.dk/~sap2k

Fra : Frederik Dannemare

Dato : 10-01-01 18:12

"Søren A. Pedersen" <sap2k@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> - at sætte en WOL ADSL op til at funge med Mandrake 7,2. Denne
er forbundet
> med en SWITCH hvorpå ADSL routeren er koblet!

prøv med "Netconf"

med dette tool kan du angive alverdens network options,
heriblandt vil du skulle angive din egen IP (fx 192.168.1.2 hvis
router er 192.168.1.1). Subnetmasken sætter du til 255.255.255.0

Derudover skal DNS (name server) samt gateway (routers IP)
angives.

--
Frederik Dannemare, Linux-World Danmark, www.linux-world.dk
System Engineer, TDC Internet, New Business Development

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 10-01-01 18:10

"Frederik Dannemare" <frederik@dannemare.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> router er 192.168.1.1). Subnetmasken sætter du til 255.255.255.0
>
> Derudover skal DNS (name server) samt gateway (routers IP)
Wol's tal er følgende:
Egen IP: 192.168.1.2
Gateway: 192.168.1.1
DNS1: 212.54.64.170