Pan og DK
Fra : Zurfer

Dato : 10-01-01 13:07

Kan det ikke lade sig gore at faa newsreaderen Pan til at skrive danske
bogstaver .???

Mvh. Kenneth

Fra : derly lytken

Dato : 10-01-01 16:15

I artikel <VfY66.6738$Hy.144190@twister.sunsite.dk>, skrev "Zurfer"
<kenneth_andersen@vip.cybercity.dk>:

> Kan det ikke lade sig gore at faa newsreaderen Pan til at skrive
> danske bogstaver .???

Jo da, det går udmærket: æøå, ÆØÅ!!!

men det kræver at dit system håndterer dansk:

RC_LANG="da_DK"
RC_LC_ALL="da_DK"
RC_LC_CTYPE="iso8859-1"

Hvilket system, du snakker om ved jeg ikke, og derfor ej hller hvor du
finder dem. I "min" SuSE 7.0 sættes de i /etc/rc.conf. (Muligvis skal
du sætte den i dit homedir i .profile eller .bashrc)

--
mVh \\Derly
_____________________________________

Fra : Zurfer

Dato : 10-01-01 21:22

> Hvilket system, du snakker om ved jeg ikke, og derfor ej hller hvor du
> finder dem. I "min" SuSE 7.0 sættes de i /etc/rc.conf. (Muligvis skal
> du sætte den i dit homedir i .profile eller .bashrc)

Jeg bruger Mandrake 7.2 .?

Mvh. Kenneth

Fra : Karsten

Dato : 11-01-01 13:08

In article <Qv376.504$W81.23724@twister.sunsite.dk>, "Zurfer"
<kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> wrote:

> Jeg bruger Mandrake 7.2 .?

Så kan du bruge DrakConf. DrakConf -> keyboard choice (ikon, der ligner et
stort Q) -> danish... Det kan ikke være nemmere:)

--
"Beyond the grave they will find nothing but death. But we shall keep the
secret, and for their happiness we shall allure them with the reward of

Fra : Jonas Pedersen

Dato : 10-01-01 18:00

In article <VfY66.6738$Hy.144190@twister.sunsite.dk>, "Zurfer"
<kenneth_andersen@vip.cybercity.dk> wrote:

> Kan det ikke lade sig gore at faa newsreaderen Pan til at skrive danske
> bogstaver .???

Sagtens, det skulle den faktisk gerne gøre af sig selv.
Jeg har ikke gjort noget specielt for at få PAN til at
skrive ÆÅØ.

--
Jonas Pedersen
Jonasped@person.dk