TDC BB og printer over netværk.
Fra : René Nielsen

Dato : 13-08-01 21:55

Hej

Jeg vil høre om hvordan man sætter sin printer til at at blive delt over et
TDC BB net, jeg har fået det problemer at mine 2 computer få til delt hver
sin IP i hvert sit net, så de kan ikke se hinanden, og jeg har printer sat
på den ene, jeg har prøvet at skrive '\\IP\printernavn, men den kommer så ud
og siger at jeg ikke har adgang, har prøvet at oprette en bruge på en
maskine hvor printeren sidder men no go. Er der en her som har et godt bud
på hvordan dette kan løses.

René

System opsætning.
Begge i workgroup. (har ikke prøvet at ændre navnet)
Win2000 Eng.
Win2000 DK - printeren
Det hele er samlet i en HUB. TDC BB i uplink. Der er ingen problemer med
selv Internet adgangen fra begge computer.

Fra : Kim Norskov

Dato : 13-08-01 23:07

On Mon, 13 Aug 2001 22:54:42 +0200, "René Nielsen" <rbn@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>Det hele er samlet i en HUB. TDC BB i uplink. Der er ingen problemer med
>selv Internet adgangen fra begge computer.

Installer NETBEUI som protokol til lokalnettet, så virker det. (Og ja
naturligvis Fil- og Printerdeling).

Så kører BB/Internet via IP og lokalnettet via NETBEUI. Du kan nu dele
diske, printere etc.

Kim.

Fra : Jens B.

Dato : 14-08-01 13:21

"Kim Norskov" <knp-rab@post6.tele.dk> wrote in message

> Installer NETBEUI som protokol til lokalnettet, så virker det. (Og ja
> naturligvis Fil- og Printerdeling).
>
> Så kører BB/Internet via IP og lokalnettet via NETBEUI. Du kan nu dele
> diske, printere etc.

Hvorfor skal han installere NETBEUI? Det kører da fint på TCP/IP alene.

--
-Jens B.
www.bruun.com

"Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter
Aalbæk Jensen

Fra : René Nielsen

Dato : 14-08-01 13:45

"Jens B." <*fjernmig*jens@*fjernmig*bruun.com> wrote in message
> [...]
> -Jens B.
> www.bruun.com
>
> "Den eneste interesse, vi har, er at tage checken og stikke af" - Peter

Det er der er problemet jeg har ikke kunne få det til at virke over TCP/IP,
men det virke nu med NET-BEUI. Men hvis der er en måde at få det til at
virke over TCP/IP vil jeg da gerne have det at vide, men ellers tak for
hjælpen.

René

Fra : Jens B.

Dato : 14-08-01 14:12

"René Nielsen" <rbn@jubiipost.dk> wrote in message
[klip]
> [...]
> men det virke nu med NET-BEUI. Men hvis der er en måde at få det til at
> virke over TCP/IP vil jeg da gerne have det at vide, men ellers tak for

Hvilke IP-adresser og netmasker har dine maskiner (ipconfig)?

Fra : René Nielsen

Dato : 14-08-01 14:41

Hej

De køre DHCP over TDC BB, problemet er at de få tildelt hver sin IP i hvert
sit IP range (eller hvad det nu hedder), den ene starte med 80 og den anden
med 63.

René

ipconfig

Win2000 ENG.
Connection-specific DNS Suffix . : opasia.dk
IP Address. . . . . . . . . . . . : 62.243.173.186

Subnet Mask . . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Default Gateway . . . . . . . . . : 62.243.173.1

Win2000 DK - printeren.
Forbindelsesspecifikt DNS-suffiks : opasia.dk
IP-adresse. . . . . . . . . . . . : 80.62.236.222

Undernetmaske . . . . . . . . . . : 255.255.255.0

Standardgateway . . . . . . . . . : 80.62.236.1

Fra : René Nielsen

Dato : 14-08-01 14:47

Skal lige tilføje at det er dynamiske IP'er jeg har, selv om de ikke har
ændret sig i langt tid nu.

René