apt-get?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 08-01-01 18:22

Hej,

Da jeg førhen kørte med redhat 6.1 som server brugte jeg en omstændig
installationsvejledning på
http://www.webcafe.dk/diverse/artikler/028/da028.php3 til at installere
mySQL, php4 og Apache. Nu er jeg jo skiftet til Debian 2.2 nyder den
behagelige apt-get funktion. Jeg har på nuværende tidspunkt installeret
mySQL, og vil gerne have installeret Apache og php4 med php som statisk
Apache-modul med mySQL support.

Nu til spørgsmålet, kan alt dette lade sig gøre med en smart apt-get
kommando??

Jeg ved godt der har været en tråd om emnet, men jeg er ikke sikker på at,
det er den kommando jeg skal bruge.

Mvh
Tonni Aagesen

Fra : Ole Hansen

Dato : 09-01-01 00:56

"Tonni Aagesen" <delphin@worldonline.dk> writes:

> [...]
> Apache-modul med mySQL support.
>
> Nu til spørgsmålet, kan alt dette lade sig gøre med en smart apt-get

Hvad med: apt-get install apache php4 php4-mysql ? =)

Du kan jo også bruge dselect (*host*)

--
Ole Hansen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 09-01-01 19:19

>Hvad med: apt-get install apache php4 php4-mysql ? =)

Det prøvede jeg også først, men jeg fik en fejl da jeg sagde "yes" til at
installere php som modul til apache.
Nu har jeg prøvet at afinstallere mysql-server og der efter skrive:
apt-get install mysql-server apache php4 php4-mysql
Denne gang fik jeg ingen fejl, så alt var jo tilsyneladende i orden. Men fra
RedHat var jeg vant til at kunne skrive http://192.168.x.y hvor jeg så fik
apache's standard side frem. Den gik ikke her
Det ser ud som for mig at der er noget rod med de forskellige .conf filer
mht. placeringen.
Er der nogen hvad der akn være galt??

Mvh
Tonni Aagesen